donderdag 30 juni 2022

Pontoise

 Kleine terugblik op Le Mans, mooie tijdduif, redelijke serie maar wel 2 achterblijvers waaronder mijn 1e getekende. Altijd jammer! De jaarlingen hebben het moeilijk gehad dus wederom met mijn neus op de feiten gedrukt ‘ze moeten als jong een gedegen opleiding krijgen’.  (Ik ben ook een voorstander van veel eerder beginnen met de vluchten, maar natuurlijk kan je dat zelf ook nabootsen) 

Gelijk maar door met de jonge duiven…. 

Dinsdag onze 1e africhting met de afdeling. Kring 3 werd apart gelost om 8.35 uur in Zevenhuizen. Kring 1 werd ook om 8.35 uur gelost maar in Alphen die kon ik dus mooi over zien komen😎 en ik heb ze zien overkomen en dan denk ik 15 minuutjes later moeten die van mij komen. Mooi niet en bij velen in Heemskerk niet. Natuurlijk een paar uitzonderingen maar laat ik het bij mijn eigen duiven houden, ze maakten er een schoolreisje van.

Natuurlijk contact met mijn duivenmaten maar het bleef ook daar lang stil. Dan komt een wolk over en die zijn allemaal van mij (ongeveer 50%), hierna druppelden de duiven thuis. (10 % niet😭) De duiven hebben ervaring opgedaan en mogen nog 2x met de wagen mee, maar op Duffel verwacht ik wel snee op de overgebleven duiven😘😘 Ik ga er alles voor doen. De afvalrace is begonnen. 

De weeromstandigheden lijken voor zaterdag goed te zijn, nu puzzelen wat meekan of mee moet. De duiven zijn gezond want ik heb ze maandag nog na laten kijken. Voor diverse liefhebbers hun bestelling meegenomen en ook mijn eigen voorraad aangevuld. Natuurlijk hilarisch toen ik met die veel te grote doos liep te zeulen. Daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden door de mannen…. “Ik geef namelijk nooit wat en ze zijn altijd gezond😎🙃🤣😂”. Stefan wilde wel even op de foto, want ik was klant van de dag!!



Zaterdag voornamelijk zuidenwind op het traject Pontoise – Heemskerk ruim 423 km.  Ze kunnen met 5 uurtjes thuis zijn, dus besloten weinig duiven thuis te houden. Rust roest. Al bekijk ik het per duif want er moet wel rek in blijven. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after