zaterdag 4 juni 2022

Los om 8.10 uur

Donderdagavond zelf 25 duiven ingekorfd. In de club 405 / kring 1027/ afdeling > 6800 dv.

Ik heb lang getwijfeld hoeveel duiven ik zou meegeven. Frankrijk leek niet optimaal te worden, belangrijk is/was waar sta je. Diverse afdelingen kozen vrijdag een andere lossingsplaats en hoopten op betere mogelijkheden om te kunnen lossen. 

Ik heb 23 duivinnen en 2 doffers uitgezocht. De overige duiven, veelal doffers, krijgen een weekje rust. Ik heb een mooi ploegje mee en wie weet word ik zaterdag verrast😊

De duiven zijn gelost om 8.10 uur






Beetje aanvulling van mijn kant, want de berichtgeving bestond uit 7 woorden en het tijdstip van lossen. Blijft een minpuntje deze summiere berichtgeving.

Het was vanmorgen natuurlijk best spannend, zeker toen ik de beelden zag. Wij zijn nog net gelost voordat een regenfront over Pont st Max trok. De afdelingen die ‘achter’ ons stonden, met de lossingsplaatsen Pontoise en Sens, Fontenay moesten wachten tot het front verdwenen was. Uiteindelijk zijn de afdelingen allemaal gelost en hopelijk komen de duiven onderweg niet al te veel narigheid tegen. (Op de radarbeelden is weinig schokkends te zien) De gehele vlieglijn hebben de duiven noordoostenwind.  Zal een taaivluchtje worden.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day after