donderdag 22 augustus 2024

Pont St Max & Lennik

Dubben en nadenken…. 

Deze week staat Pont St Max en Lennik op het programma.

Vorige week was Morlincourt best een ‘taaie’ vlucht, 3 nachten mand op een kartonnetje, (geen strooisel want dat mag niet in onze manden, wel in de manden van afd. 5) met daarnaast kopwind. De eerste duiven tikken net de 80 km niet aan, ze waren dorstig en de nodige waren wat verkrampt maar knapten met een uurtje al aardig op, maar wat een vuile poten. De laatkomers kwamen zonder dorst, kramp en met schone poten thuis, die zijn volgens mij naar ‘beneden’ geweest. De laatkomers kwamen tot laat in de avond nog door, ook een paar op maandag en zelfs op dinsdag. Daar zat ook een duifje tussen met een gebroken poot en geschaafde borst, altijd jammer. Dit duifjes is 5x mee geweest en mag in alle rust herstellen, het pootje is vakkundig door Dirk gespalkt. 

Op maandag een bad in het hok en de duiven gescheiden en vooral weer proberen ze in shape te krijgen want donderdag ‘moeten’ ze alweer in de mand!

Ik had op Facebook geschreven dat in afd. 5 de vlucht op zaterdag ‘goed’ was verlopen maar uit de reacties bleek dat zaterdagavond nog wel wat duiven onderweg waren, maar ‘goed ‘nakwamen. Het is maar net wie spreekt of wat je leest. 

Je ziet aan de aantallen duiven die opgegeven worden voor Pont st Max dat menigeen de nodige duiven gaat inhouden of zelfs de stekker eruit trekt.

Ik ga proberen een 40-tal duifjes klaar te stomen, natuurlijk heb ik gekeken naar de weerkaarten, het zou zomaar weer 3 nachten mand kunnen worden. Niemand zit daarop te wachten, wanneer het maar even twijfelachtig lijkt te worden voor de zaterdag, zal ik de ploeg halveren en gaan de overige mee met de ploeg voor Lennik. De week erop Pontoise en dat is een dikke 420 km!!  Laten we hopen dat ze zaterdag los kunnen, wanneer het kan. Een dreigend regenfront op de Noordzee en een meer dan stevige wind, wetende dat het zondag ‘beter’ is, weinig regen, meer zon, minder wind. 

Donderdagochtend, nog één keer ’n blik op de weerkaarten. De zondag ziet er prima uit. De zaterdag is onstuimig door de harde wind, het geeft wel periodes dat weinig regen valt, maar het zal passen, meten en risico’s nemen worden. In de loop van de middag komt het regenfront over de kustlijn te liggen. Ze knallen naar huis of knallen door met alle gevolgen. 

Ik zal mijn Pont St Max ploeg halveren, mijn gevoel zegt dat het 3 nachten mand kan worden. De overige gaan naar Lennik. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Selectie en Fontenay Zuid-Holland