vrijdag 2 augustus 2024

Quievrain

Deze week Quievrain jonge duiven op het programma, het lijkt een vlucht met wederom een zuidwestelijke wind te worden. Waarom de duiven vorige week, bij mij, minuten te laat kwamen blijft een raadsel. Inmiddels zijn de duifjes gescheiden of te wel de geslachten uit elkaar gehaald. Elke dag moet ik wel een duif van afdeling laten veranderen omdat hij of zij ‘plots’ laat zien dat ik het verkeerd had gezien/ ingeschat. Verder volg ik het mij vertrouwde systeem en heb hoop dat ze zich revancheren.

Voor de oude duiven staat, volgende week, Issoudun op (10/8) in de planning met een woensdag inkorving. De 3 nachten mand zijn ze inmiddels wel gewend, ik ga 28 duivinnen klaarstomen en een 20-tal spelen. De duivinnen die stil hebben gestaan hebben afgelopen dinsdag een africhting uit Groot Ammers gekregen en ook het weekend wil ik ze nog een vluchtje geven. De duifjes hebben de vorige Issoudun laten zien met tegenwind en warmte naar huis te kunnen komen, wie weet wakkert, op de één of andere manier, een extra vlammetje op🔥voor een kop prijs en krijgt het DF-seizoen een mooie afsluiting.

De weersverwachtingen het blijven vooruitzichten. Wanneer je ziet dat donderdag heftige stortbuien in België straten weer blank hebben gezet, blijft het ‘gissen’ of een verwacht buitje niet zal uitgroeien tot een heftige bui.

Zaterdagmorgen waait de wind uit de zuidwesthoek en onze vluchtlijn lijkt zo goed als droog te blijven. Hopelijk een ‘vroege’ lossing, geen buien en een mooie vlucht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Selectie en Fontenay Zuid-Holland