zaterdag 4 augustus 2012

Piet van Vuuren 1-2-3-4








Piet van Vuuren, pakt opnieuw de eerste in de club
Zaterdagmorgen vroeg was er al veel contact tussen Cor, Arie en ondergetekende. In Morlincourt was het weer in de vroege ochtend al prima maar tot 8.00 uur zou er inversie wezen. Op de vluchtlijn was ’n aardig regenfront te zien ( zuid-Belgie) maar dat trok snel oostwaarts en na 8.00 uur zouden we daar geen last van hebben. Wel kwam er weer ’n trog regen aan die om 11.00 uur zeeland binnen zou komen en omhoog trok maar ook grotendeels boven zee zou kunnen blijven. Uiteindelijk na veel wikken en wegen om 8.15 gelost en om 8.30 uur Zuid-Holland. Op teletekst stond dat Brabant om 8.00 uur al was gelost maar dat was ’n doordachte foute melding.

Onze lossing was goed maar van 1 auto bleven 2 deuren haperen maar binnen 5 seconden waren die ook in vrijheid. De duiven vertrokken super!

Voor de africhting waren we ’n beetje angstig, in de vroege ochtend inversie en er hing zo’n vochtige waas. Voor de oude duiven en herintreders geen probleem maar voor zomerjongen niet ideaal. Toch was er wel haast geboden want achter ons kwam dat hierboven beschreven front er aan. Nog even met Martin van Zon contact gehad en geïnformeerd hoe de omstandigheden waren en daarna besloten om 8.30 te beginnen met de lossingen.

De duiven vertrokken van alle rayon prima. Zelf had ik mijn 27 zomerjongen op Alphen mee. Klinkt ’n beetje gek ’n Heemskerker korft in Egmond in, maar gelijk mijn jongen van de 1e ronde heb ik het liefst dat ze gelijk doorvliegen en moeten terugkomen. Van Rayon B ben ik het eindstation en zullen ze niet zo snel door jakkeren. Klokslag 9.00 uur hingen er 4 boven mijn hok maar de rest zat waarschijnlijk in Alkmaar of nog veel verder. Broer Peter kreeg zijn zomerjongen van Meerkerk ’n stuk beter en ik begon toch wel even te twijfelen. Uiteindelijk zat nummer 27 en dus de laatste om 14.00 uur weer op de plank. Alles thuis en ze hebben veel geleerd.

Op deze voor mij wedvlucht loze dag ben ik duiven gaan ‘letten’ bij Lex Udo.  De duiven kwamen fantastisch thuis, ’n pak van mijn hart maar wat is het ook genieten als je vroege duiven ziet vallen bij deze topper. Lex pakt de 3e van de hele Afdeling tegen dik 9000 duiven en pakt de 1e in Rayon A plus 3e 8e 9e 20e en de club begint hij met de 1e 2e 3e 4e 7e 8e 9e 10e enz. Nou Lex over 2 weken nog ’n keertje dunnetjes overdoen.



In Heemskerk was Piet van Vuuren, gelijk vorige week de grote man. Donderdag korfde ik de duiven van Piet in en vroeg na zijn 3e duif….zijn ze allemaal zo..en Piet glimlachte. Piet je hebt het helemaal waar gemaakt “grote klasse”. 1e 2e 3e 4e 7e



   




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk