maandag 15 juli 2013

Bouges & Nijvel en filmpje


Bourges en Nijvel,

Dit zijn de lossingsplaatsen voor komend weekend. Tours is niet geschikt, dus gewoon naar Bourges. Strombeek kan niet meer gelost worden en op Grimbergen en Soissons kom ik even terug.

Soissons is zo langzamerhand ’n soap, de plek N.P.O. prut, eigen plek flut en de laatste plek van de Belgen is ook waardeloos. De Belgen vinden het gewoon dat je de wagen vlak voor lossing op “ HET PLEKJE “ zet en dat moesten wij dus ook doen! Gelukkig was er niemand achter ons dus konden wij ze nog mooi van water voorzien maar dit is dus echt niet ideaal. Mijn conclusie wederom NOOIT meer heen gaan! Grimbergen is maar geschikt voor 3 wagens en dat is de reden dat we daar gingen staan. We hebben ’n redelijke vlucht achter de rug, de duiven vertrokken prima maar toch staan we wel dicht bij elkaar en heb je ’n stofbril nodig. Het valt niet mee om goede lossingsplaatsen te vinden en ik vraag me echt af waarom we op de Vitesse vluchten gezamenlijk los moeten, soms kan je beter met 1 wagen op ’n plek staan en voor de duiven? Zeker voor de jonge duiven lijkt het mij verstandiger. Gewoon per rayon los (of hooguit per 2). Voor komend weekend staan we gelukkig op 2 prima lossingstations.

 


Op bovenstaande link, de lossing van Grimbergen. Keurige lossing, geen onregelmatigheden en ze zijn binnen ’n minuutje weg! Dicht op elkaar, stof ?, oordeel zelf.  

We gaan ’n mooi weekje tegemoet en ook het weekend ziet er goed uit, de temperaturen zakken iets maar de wind is wederom noord met waarschijnlijk  wat oost erin. De dagfond duiven krijgen voor de 5e keer tegenwind en dat wordt dus opnieuw ’n stevige vlucht. Voor de jonge duiven zal het ook opnieuw ‘werken’ en oriĆ«nteren worden. Ik sla over tot dat ik het ‘lek’ boven heb! Wie weet de volgende Nijvel iets betere omstandigheden en andere wind en nog belangrijker de kopjes misschien ‘goed’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duiven beurs!!!!