zondag 7 juli 2013

The Day After


The Day After

Heftig, loodzwaar weer en ook zaterdag waren er winnaars, de een kreeg alles ‘rap’ thuis en ’n ander kon wachten tot hij ’n ons woog. Bij ons in de club was Piet van Vuuren opnieuw de winnaar bij de jonge duiven maar ook Piet was er gisteravond nog ’n berg kwijt en hij is niet de enige. Peter Beentjes pakt ze wederom voortreffelijk en gisteravond slecht 3 achterblijvers van ruim 50 duiven. Gemiddeld was bij ons in Heemskerk toch nog dik 20% achter!

Chateauroux is bij ons gewonnen door “good old” Gerrit de Boer samen met Sanne en ook de 2e plaats werd door deze combinatie gepakt. 3e plek voor Gerrie Lotterman, 3 mee 3 prijs!!!  In de club waren de prijzen er bij klok uitslaan, net uit. Er zal toch nog zeker zo’n 60% thuis moeten komen zondag.

Hoe was het bij mezelf, bij de jonge duiven pak ik de 14e plek in de club en 25 van de 33 thuis. Bij de oude pak ik de 4e plek en 16 van de 28 thuis.

Nu ligt bij mij de nadruk op de dagfond en de 28 duiven gingen gewoon super de mand in en ’n noordoost windje staat me wel aan. Je weet dat het zwaar wordt maar dat ze zo traag en slecht afkwamen voor mij ‘n raadsel en die thuiskwamen zagen eruit als goudhaantjes! Uiteindelijk in het rayon de 22e plek en 11 van de 28 in de prijzen. Gisteravond nog ’n tijdje met Martin van Zon gesproken, die ook zeer ontevreden was en we zijn beide van mening dat het beter moet maar we zullen uit ’n ander vaatje moeten tappen. Gaan we vast de komende tijd nog eens over ‘bomen’’.

Zondag morgen vroeg uit de veren en de eerste 5 ( oude) duiven waren alweer gearriveerd. Alles  nu klaargezet voor de overige laatkomers want ik ga lekker genieten van de zondag en wie weet komen er vandaag nog meer na maar dan ontbreekt het ze aan niets........... Terug van ’n stevig rondje fietsen en bij thuiskomst, zero, zero erbij. We zullen het ermee moeten doen. Die paar oude duiven die ik nog mis, zitten vast aan de andere kant van Nederland (ondanks de oosten wind), zo’n Nationaal concours met 40.000 duiven op de dagfond gaat ook helemaal nergens over, in mijn optiek snel afschaffen!

Waarom er nog zoveel jonge duiven weg zijn en ze slecht of helemaal niet nakomen?  Echt geen idee, ik zie het maar als selectie al dunt het natuurlijk wel snel uit!

Komende week gaan de jonge duiven naar Grimbergen, hier kunnen we normaal niet staan met 5 tot 6 wagens maar met 3 wagens kunnen we mooi op de parkeerplaats staan, dus niet het vliegveld. Het bestuur heeft deze beslissing genomen en daar zal toch wel niemand tegen zijn.

Hopelijk komen er nog wat duifjes na……………………….

 

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duiven beurs!!!!