vrijdag 26 juli 2013

Nijvel & Nijvel


Nijvel & Nijvel

Vanavond inkorven oude en jonge duiven voor ’n vlucht uit Nijvel. Zelf geef ik geen jonge duiven mee, ook al zien ze er goed uit en ze zijn ook weer top. De enige reden om ze wel mee te geven zou in mijn geval zijn; “ze leren” maar met straks 2 opleervluchten en 4 wedvluchten op de natour hebben ze ook meer dan 10x in de trailer gezeten, genoeg in mijn optiek en omdat ik dit jaar wat ‘dun’ in mijn jonge duiven zit gaan ze vanavond dus niet mee. Bij normale omstandigheden en ’n beetje windje mee, had ik er wel vertrouwen in gehad, het moge duidelijk zijn, nu niet. Afdeling 5, heeft ook voor zijn oude en jonge duiven, geen vertrouwen in 2 dagen mand en zal vanuit Pommeroeul gaan lossen. De kuststrook heeft de jonge duivenvlucht al gecanceld. Afdeling 10 ziet geen mogelijkheden vroeg in de ochtend te lossen en heeft de vlucht geannuleerd. Afdeling 7 gaat naar de zondag. Afdeling 9 last zijn vluchten ook af.  Waarom ik dit allemaal schrijf? Omdat het K.N.M.I. voor vrijdag(vandaag) code geel afgeeft en het er voor zaterdag gelukkig wel wat beter uitziet.  Het is wel zaak zo vroeg mogelijk te lossen maar zicht, mist/heiigheid en inversie kunnen de lossing vertragen….  

De oude duiven gaan wel mee, ‘n 20 tal heb ik ervoor klaar zitten, hier zitten wat potentiele Argenton duiven tussen en ik ben benieuwd hoe deze afkomen.  

De verwachtingen van Meteo Consult voor zaterdag Noord-Holland tot 16.00 uur zwaar Bewolkt, 10% regenkans, wind N.N.O. kracht 2 tot 3. Na 17.00 uur onweerkansen. Zuid-Holland zwaar bewolkt, regenkansen, wind O.N.O kracht 2 tot 3, temperaturen oplopen tot 27 graden, na 12.00 uur kans op onweerbuien. Noord Brabant geeft het zelfde beeld maar kunnen de temperaturen oplopen naar 29 graden rond het middaguur. In Belgie krijgen we te maken met  meer kans op regen. Na het middaguur ziet het er niet meer goed uit en zijn de temperaturen te hoog. Bovenstaande allemaal verwachtingen, niets meer en niets minder en ik weet zeker dat we allemaal hopen dat het er zaterdag ’n stuk beter uitziet dan de weerkaarten NU aangeven.
Iedereen zal zijn eigen afwegingen (moeten) maken, risicoanalyse vind ik ook wel aardig klinken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duiven beurs!!!!