zondag 21 juli 2013

The Day After


The Day After,

We moesten zaterdag lang wachten voordat de jonge duiven gelost konden worden en toen we uiteindelijk besloten te gaan lossen, gaven andere afdelingen aan,  de vlucht te annuleren en naar de zondag te verplaatsen. Er was echter maar 1 knelpunt en die lag bij de Nederlandse grens en even na 15.00 uur had ik contact met Arie van Dam, Arie had op de satellietbeelden gezien dat de lage stratus inderdaad zoals we verwacht hadden, was opgelost.  Toen Paap&Paap mij belde dat ze er 5 tegelijk kregen wisten we dat het ‘goed’ zat. In Heemskerk zijn de 122 prijsduiven in 13 minuten verdiend en weinig tot geen verliezen. Ik denk dat we de enige Afdeling zijn met zo’n mooi, vlot concours.

In Heemskerk is Harrie Dokter de winnaar, met broer Peter in zijn nek!  Harrie van harte gefeliciteerd met je mooie overwinning. Zelf had ik niet mee en dus ook geen last dat er jongen tussen de Bourges duiven zaten.

Bourges werd gewonnen door Gerard Haver, onze krasse 80+ wint met zijn 1e getekende, Steef Duijn pakt ook met zijn 1e getekende prachtig de 2e plaats en op de 3e plaats vinden we Gerrit de Boer en ook Gerrit pakt zijn 1e getekende. De mannen hebben er wel kijk op en zeker Gerrit want die pakt er rap 6 achter elkaar met zeven mee! Topklasse en topvorm, gewoon super. Zelf pak ik de 5e plaats en doe nog mee.

De duiven zijn thuis, de uitslag is voor mezelf acceptabel maar ik kan er absoluut niet tevreden mee zijn. Het is door de omstandigheden, eerst 2 maanden te lang koud en nu 2 weken ‘aardig’ warm  en heel veel vluchten windje tegen, ondertussen een uitputtingsslag aan het worden. De duiven hebben geen moment ’n vorm piek gehad en zonder vorm doe je niet mee voor de hoofdprijzen. Misschien komt de toverfee nog langs maar dan moet ze wel snel langskomen, nou wie weet……………..

Toch nog ’n paar bekende feliciteren, Erwin Paap uit Zandvoort wederom super. Ron van Rijn op Bourges ‘outstanding’, gewoon ’n klasse apart. Mannen super gedaan.  Ook Gijs Fluijter, ’n herintreder met zijn jonge duiven, het zat Gijs echt niet mee in het begin maar met het groepje van 14 stuks waar hij nu mee speelt….super. Vorige week prima en deze week kop met 10 van de 14 in de prijzen. Gijs gefeliciteerd.

Ik ga deze week poetsen en proberen de jonge duiven komend weekend weer te spelen. Misschien ’n paar naar de Midfond en de overige ‘aan de gang houden’ en mij richten op Argenton.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk