donderdag 5 juni 2014

Salbris/Quievrain


Op ’n mooie Pinksterdag…………………

Het schijnt ’n prachtig Pinksterweekend te worden, mooi weer voor de barbecue, strand en hopelijk ook voor onze duiven.

De voorspellingen zijn hoge temperaturen tot wel 28 graden met zuidoosten wind en in de namiddag kans op onweer. Zelf krab ik mij dan even achter de oren, ben niet zo’n fan van storingen in de lucht en het is toch zo tegen de 600 kilometer en dan zullen ze ook met windje mee toch zo’n 7 uur moeten vliegen en dan nog ook nog eens warm weer. De duiven zullen perfect in orde moeten zijn en voor jaarlingen die de drinkbak slecht weten te vinden, deels door gebrek aan ervaring maar ook  vechtersbazen die liever de strijd aangaan dan de tijd nemen om te drinken, daar is bij mij deze week geen plaats voor in de ploeg.

We zouden vanuit Montrichard vliegen maar maandag kwam er bericht van de N.P.O. dat er geen lossingvergunning werd afgegeven. In overleg met Afdeling “De Kuststrook” is toen gekozen voor Salbris. De laatste vitesse vlucht wordt opnieuw vervlogen vanuit Quievrain. (Zelf laat ik deze vlucht aan mij voorbij gaan.)

De marathon mannen gaan dit weekend ook van start en vliegen Agen, ze kunnen gelijk goed aan de bak!

De jonge duiven trainen redelijk en worden regelmatig in de mand gezet voor ’n kleine africhting en het gaat nog steeds goed………………………..

Deze week gewoon weinig nieuws en hoe ik mijn duiven klaarstoom en train is niet echt interessant, ze moeten gezond zijn, forme krijgen en talent hebben en omdat alle drie te hebben of op te roepen valt niet mee. Wie weet wordt het toch ’n mooi Pinksterweekend…..

Voor zaterdag;

Sterke inversie in de vroege ochtend, Snel oplopende temperaturen, lage luchtvochtigheid, regen en onweersbuien in het westen van Frankrijk (hopelijk geen last van), U.V. waarde 7 en deze kan in enige mate voor verstoring zorgen. Wind zuid-oost tot oost.

Bron Zimoa en Meteo Consult.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten