zondag 8 juni 2014

The Day After

Ik heb er eerst maar 'n nachtje over geslapen voordat ik wat over de vluchten van zaterdag schrijf. Het was zaterdag vroeg uit de veren, overleg met elkaar wat te doen want het zou 'n warme dag worden en elk uurtje minder in de brandende zon was welkom. We waren niet de enige die er zo over dachten en alle duiven, Nederlandse en Belgische, gingen vroeg los. Zelf had ik geen duiven mee op Quievrain en besloot bij Peter Jonker te gaan letten. Peter draait mooie prijs series maar is absoluut nog niet tevreden over zijn duiven. Humorvol vroeg hij 'kom je geluk brengen' en niet veel later leek dit te gaan gebeuren. Plots 'n duif laag over de weilanden, 'n rondje en pats op de plank. De 2e duif in de club en 3e in het rayon maar dan begint het wachten (10 minuten) en dan 7 duiven redelijk vlot achter elkaar en 50% is binnen. Na koffie, 2 glazen water en heerlijke pure chocolade geen veer meer.....Ik ga met 'n katterig gevoel naar huis, kijk nog eens in de lucht, dit klopt niet met de voorspellingen en vraag me af hoe Salbris zal verlopen. Thuis gekomen kijk ik op internet en zie dat de duiven uit Chateauroux (7.00 uur los) in Belgie als raketten thuis komen,1800 meter! Nog even denk ik dat Salbris misschien wel goed gaat verlopen, de eerste 5 duiven krijg ik vlot achter elkaar, we gaan er eens goed voor zitten maar op de volgende 5 moet ik toch wel 'lang' wachten en na de 10e duif is het over en komt er urenlang niets meer. Eind van de middag draait de wind en klaart het op, de lucht breekt en gelijk komen er weer duiven door. Toch zijn er tegen de avond nog vele lege plekken.


Winnaar in de club op Quievrain werd Gerard Weel en pakt zijn 2e op elkaar volgende overwinning.  Gerard gefeliciteerd. Op Salbris gaat de overwinning naar Gijs Kabalt ''n mooie opsteker voor Gijs want het gaat dit jaar nog niet naar zijn zin. Resultaat 4e plek in het rayon en 'n 7e in de Afdeling met teletekst vermelding. Prachtig Gijs, 'n heerlijke opsteker en van harte gefeliciteerd.

Kampioen onaangewezen op de Vitesse is Piet van Vuuren geworden en Henk Beentjes pakt de aangewezen titel.

Op Salbris pak ik de 7e plek in de club en tegen 1142 duiven in het rayon de 23e-34e-49e-56e-77e enz. In de Afdeling tegen 5155 duiven 44e-73e-111e-129e-178e enz.

Blijft 'n 'katterig' gevoel over. Ik had op 'n beter resultaat gerekend, kan slecht tegen 'lege' plekken in het hok en al heb je je stinkende best gedaan om de omstandigheden met Arie en Cor goed in te schatten, blijkt er gewoon 'n kat in de lucht te zitten. Grauw, sluierbewolking, geen weer achteraf voor de Barbecue en ook niet voor de duiven. Hopelijk komen er nog wat duiven na en ons rest niet meer dan te poetsen en onze duiven goed te verzorgen want donderdag zal er weer ingekorfd worden. 
   

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten