zondag 15 juni 2014

The Day After

We kunnen terug kijken op goed verlopen vlucht met stevige kopwind en dat willen we graag.
Toen de duiven los waren had ik de verwachting dat de duiven zo rond 14.30 zouden kunnen vallen, in de loop van de middag hoor je de snelheden van Afdeling 5 en 12 en dat weet je dat we nooit aan die snelheden kunnen komen met die wind op de kop, want wanneer het waait in Noord-Holland dan waait het goed.  Zelf draai ik 2 duiven vlot achter elkaar en bij het melden hoor ik al snellere tijden en dan weet je dat je niet meedoet voor de hoofdprijs. De duiven vallen redelijk en naar wat later blijkt verloopt het concours toch weer super snel, in de club staat het concours slechts 15 minuutjes open.
(Verliezen zijn er niet geleden.)

Wat je niet verwacht had, is dat Heemskerk zo dominant speelt in het Rayon op de verste afstand! 1 t/m 6 Heemskerk.

Grote winnaar in Heemskerk en in het Rayon werd Peter Jonker, 1-2-5-11 in de club tegen 356 duiven en 1-2-5-20 in het Rayon tegen 1186 duiven. (ook in de Afdeling 3 kopprijzen)
Peter Jonker


Vorige week trad het herstel al in en kon je zien en vooral hopen dat de forme er aan zou komen. Alles werd toen overschaduwd door het 'takke' verloop en ook Peter liep kleerscheuren op waardoor zijn weduwnaarsploeg aardig werd uitgedund. Geloof in je duiven en in je zelf houden is dan wel heel belangrijk en betaalt zich nu uit. Peter grote klasse en gefeliciteerd.

Hoe ging het verder bij mij zelf. Ik had 24 duiven mee, waaronder 8 duivinnen die de dagfond moeten afmaken, verder 'n aantal duivinnen en doffers waarvan ik hoop dat ze het licht nog eens gaan zien. (Mijn 6 dagfond doffers en 2 duivinnen die te laat waren vorige week zaten thuis )

Van die 8 duivinnen, zitten er wel 7 prijs maar slechts 1 doffer kwam op tijd over de streep. Het resulteerde in o.a. de 9-10 en 20 prijs in de club en in het rayon 13-19-44-92 enz. Best tevreden over mijn duivinnen en ga er 12 klaar maken voor Vierzon, ook gaan de 6 doffers + 2 stuks uit de andere ploeg mee naar Vierzon.

Ik zit dit verslag te typen terwijl ik zit te wachten op de duiven uit Numansdorp, vanmorgen vroeg de duiven gepakt en weg gebracht naar Noordwijk voor 'n trainingsvluchtje. Daar was ik gelijk in de gelegenheid Bert Hoogeboom te feliciteren met zijn topklassering in de sector van St. Vincent. Bert en Inge van harte. Bert pakt er 2 van de 3 zaterdag en ook John Hardebol en Cees Niesten pakken 'n duif mooi op tijd. (trouwens Jos Vermaas pakt er 4 van de 4 op zaterdag, top Jos)
Mannen van harte en maar hopen dat er vandaag nog wat duiven doorkomen want de prijzen waren er zaterdagavond nog niet uit.
Zondagmorgen 7.00 uur zag ik deze fiets staan in Noordwijk, nostalgisch de fond duiven op de fiets weg brengen, binnenbandje als snelbinder maar kijk wel goed de man gaat met de tijd mee, 'n elektrische fiets!  Zullen we bij duiven ook..........


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel