zondag 7 juni 2015

Dubbelklapper


The Day After,

De duiven waren vroeg los, prachtige omstandigheden, de wind noord met veel west en soms ook nog wat zuid, wat zou dat gaan worden?  Er waren wat afdelingen gelost, vroeger dan de onze, dus we hadden ’n mooi referentiekader en dat kwam goed uit want op Quievrain maakten ze ’n hoge snelheden, ze gingen sneller dan dat ik zelf had verwacht. Uiteraard stond ik op tijd in de lucht te turen, toen plots mijn ’747’ op de klep knalde. Waar komt die vandaan? 4 duiven volgen elkaar snel op en bij het melden bleek het de snelste te zijn  en dat op ’n vitesse vlucht. De duiven waren eigenlijk bestemd om zondag voor Numansdorp in gekorfd te worden om vervolgens volgende week een midfondvlucht  af te werken maar ze waren goed dus waarom niet mee op Quievrain? Het resultaat was in ieder geval prima en mijn maat E.J. vertrouwde mij toe ‘goede generale’ voor Bourges. De eerste duif was de ‘747’ en dat is best ‘n aardige duif waar de dagfond nog even te hoog voor gegrepen is.  Zijn beste prijzen zijn dit jaar  o.a. 31 tegen 3023, 17e tegen 3182. ‘n 12e tegen 2861 en nu de 1e  tegen 1414.
 

De vader is de ‘54’ of te wel ‘Grote Steef” , deze doffer is de laatste zoon  uit het super koppel 54 x Big Mamma ‘94’ van Steef Duijn.  Steef haalde nadat hij in combinatie ging spelen met Lex Udo deze doffer bij mij op en gelijk heeft hij!  Mijn 2e duif is ’n halfbroer van de ‘747’’, zelfde vader.  Uiteraard heeft de ‘747’ ook ’n moeder en deze komt rechtstreeks van Eijerkamp, ook deze duif heeft  ’n bijzonder verhaal en nog steeds ’n mysterieuze afstamming.

Vol goede moed gingen we op Bourges wachten, onder tussen kreeg ik de tijden van de kuststrook en afdeling 7 door en wat er ook gebeurde, geen duiven. Plots om 19 over 4 zien we de ‘084’ knijpen, vorig jaar asduif dagfond in het Rayon en 2e Midfond Rayon. Bij het melden de eerste in de club. Een dubbelklapper, 2x de eerste in de club. In het rayon goed voor de 2e plaats tegen 1329 duiven en de 21e plek in de Afdeling. De eerste in het rayon en afdeling wordt gewonnen door Gerard Tervoort en Frits met grote overmacht. Super, Super mannen van harte!!!
 

De ‘084’ is ’n prima duivinnetje die vorig jaar diverse keren kop vloog en kampioensduif werd. Zij komt uit mijn stamdoffer de ‘44’  zoon van de ‘02’ van Steef, de moeder is het ‘Blokje”  en deze komt weer  uit de 54x 94 (Big mamma).   

Quievrain in P.V. Heemskerk 310 duiven 1-4-23-29  Rayon tegen 1414 1-7-34-40-208-256

Bourges in P.V Heemskerk tegen 307 duiven. 1-5-6-10-15-32-34-36-51-61  Rayon tegen 1329 duiven 2-7-8-33-46-89-99-103

Uiteraard meer uitbinkers in Heemskerk. Op Quievrain pakt Gerrie Lotterman de 2 en 10e plek. Henk Beentjes 3-5-6.  Max van Delden 7 en Sjaak Weel 8 en 9.

Bourges. Gerrit de Boer 2-4 Gerrie Lotterman 3. Jan Vogelzang 7. Gerard Weel 8 en de combinatie Weel 9.

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK