maandag 8 juni 2015

nagenieten maar niet te lang........


Zondag heb ik toch nog even na genoten van de dubbelklapper van zaterdag maar eerst in de vroege ochtend aandacht gegeven aan de nakomers want die waren echt diep gegaan. Vervolgens even gaan ‘letten’ bij Bert en Inge Hoogeboom want de duiven uit Agen moesten gaan vallen, de eerste was net bij Kramer gevallen dus misschien trof ik het en kon ik ’n vroege zien vallen. Rond 10.45 uur kwamen eerst de trainingsduiven uit Numansdorp nog thuis en dat ging niet echt vlot en dat is ’n understatement. Zelf kan ik na 20 minuutjes altijd de klep weer dicht doen maar wat kwamen de duiven traag, wel met grote klappen en de nodige rondjes. Plots zien we er één aankomen die minder praatjes had en ook direct viel en Bert schreeuwde het uit, mijn eerst getekende. Bert haalde het duifje binnen en heeft het beestje zeker 5 minuten geknuffeld voordat hij  zelf weer het hok uitkwam. Snel melden, de 5e of 6e in Noord Holland en de 21e interprovinciaal. Hierna mocht ik het duifje ook even bewonderen, mooie bouw, prima vleugel, staaloger en bijna niets ingeleverd. Rond 12.00 uur vond ik het welletjes en maakte nog snel ’n foto en vertrok huiswaarts.
 
Prachtige dag, toch ‘n traag verloop van ’n oefenvlucht van 90 kilometer, Agen loopt tot laat in de middag en dan is er pas 25% thuis! Later in de avond kijk ik naar de uitslagen van Argenton en die hebben het ook niet cadeau gekregen.  Zo zie je maar, zaterdag en zondag prachtig weer maar om nu te spreken van vlotte concoursen? Ik ga mijn duifjes die te laat kwamen nog niet veroordelen……wel heb ik korte metten gemaakt met de jonge duiven waar te weinig spanning op komt door de ‘lichte’ colli uitbraak. Alle duiven in de mand en één voor één genoteerd wat ik er van vind en alles wat niet voldeed gelijk geëlimineerd. Toen de klus geklaard was, gekeken uit welke koppels ze kwamen en wat voor cijfer ze al achter hun ‘naam’ hadden.  Allemaal minnetjes, weer wat geleerd, gelijk opruimen want het blijken altijd de ‘zwakste’

We gaan wat duiven voorbereiden voor Nantieul maar of we meedoen hangt af van de weerverwachtingen en die zijn vooralsnog niet goed maar wie weet gaat het nog beteren..............  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel