zaterdag 13 juni 2015

The Day After


The Day After

Het was opnieuw ’n zaterdag dat we geduld moesten betrachten maar uiteindelijk konden ze er gelukkig om 10.30 uur uit. Je weet dan dat ze met zuidwesten wind, kracht 3 tot 4, weleens naar huis kunnen ‘jakkeren’ en ze hoge snelheden kunnen bereiken. Vandaag was weer eens zo’n dag, persoonlijk vind ik het helemaal niets want de eerste duiven gaan ruim boven de 1800 meter of te wel  meer 110 kilometer per uur. Dit soort vluchten laten keer op keer zien dat het verloop grillig is, super snelle duif en dan soms minuten wachten op je tweede wat je door die hoge snelheid niet verwacht. Vaak vliegen er ’n paar nog even door of zijn door de wind te veel af gedwaald en komen ’n half uurtje later. De voorhand lijkt bij dit soort vluchten vaak kansloos  maar de werkelijkheid is anders. Ook zie je vroege duiven vallen in bijna alle rayon. Altijd bijzondere vluchten.
Dirk pakt er 8 van de 9.  Begint met de 1e in de club en 2e in het rayon
 

In Heemskerk wordt de vlucht magistraal gewonnen door ’n duif van Dirk Ebbers. Dirk heeft snelle duiven zitten en ze maken het vandaag helemaal waar. 3 tegelijk die elkaar ophielden en dan toch tegen 279 duiven 1-3-6 en 8 v/d 9 in de prijzen! ( 2e in het rayon)  Dirk van harte!  Max van Delden pakt fraai de 2e plaats. Henk Beentjes wederom fantastisch 4-7-11. De Boer & Sanne pakken de 8e plaats en zelf pak ik de 5e-9e-10e plaats.

 

Zelf stond ik met E.J. op tijd klaar want ik had al gehoord dat ze 1800 meter maakten in Zuid Holland. Toch was het nog ’n verassing, E.J. deed net ’n stap richting het hok toen ik hem nog net bij zijn arm kon grijpen en zei;  “blijf staan komt er één aan”. De 592 kwam laag aanzetten en viel prachtig op de klep. Minuutje later de ‘508’ en weer één minuutje later de ‘747’. Allemaal doffers terwijl ik ’n kwartiertje er voor nog verteld had dat ik blij was dat er duivinnen mee waren, want ik vond het toch wel typisch weer voor de vrouwtjes. Ik zat dus even goed mis.  Op één ervaren duivin na, kon de klep snel dicht, de 093 kwam precies ’n half uurtje later dan nummer 14 thuis. Alles duiven weer in het hok, leuke uitslag en nu weer poetsen voor Vierzon.

Uitslag tegen 279 duiven 5-9-10-23-50 7 v/d 15. Rayon tegen 1234 duiven 9-21-36-69 9 v/d 15

In onze club wordt St Vincent gewonnen door de combinatie Hoogeboom. Vorige week winnaar Agen en nu van St Vincent. Inge en Bert van harte! De lat wordt daar steeds hoger gelegd, vorig jaar ’n paar vroege duiven en prima uitslagen in de sector en deze lijn wordt prima voortgezet.  Nogmaals proficiat!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten