zaterdag 14 mei 2016

Peronne

Zaterdag 14 mei Peronne,

Vrijdagavond zijn er in Heemskerk rond de 600 duiven ingekorfd, hiervan 120 vrachtduiven. Voor vandaag dus een 119 prijzen te verdelen. Zelf heb ik 2 doffers en 16 duivinnen mee.

Voor onze club ben ik vluchtpenningmeester dus iedereen komt even bij mij aan tafel zitten voor de betaling en uiteraard de vraag; hoe is het bij jou, hoeveel nog. Bij ons in de club is zeker nog zo'n 25% weg met enorme uitschieters omhoog maar ook liefhebbers met alles thuis. Liefhebbers met 30 tot 60 duiven mee met de klep dicht.

Verder was het wachten op de trailer die met de nodige vertraging aankwam, nieuwe chauffeer die niet de weg wist en hoe kom je dan in Uitgeest. Liefhebber van onze club gevraagd maar even voor te rijden en vroeg mij af....hoe laat zal dat in Peronne arriveren?

Uitslapen is er niet bij maar 6.00 uur het bed uit, is niet meer nodig. Om 7.30 stond ik in het duivenhok en kreeg ik al een paar berichten van de WhatsApp. Er was wat assistentie nodig om de site te bereiken en dan is het niet meer dan normaal even te helpen. Ondertussen krijg je wat berichten door en valt het niet mee mijn mond te houden....

Ze zullen vast wel los gaan vandaag en vanmiddag de uitslag van Heemskerk.

De duiven zijn om 11.00 uur gelost en hebben er aan moeten trekken maar de duiven zijn goed naar huis gekomen. In Heemskerk de eerst 8 liefhebbers
Sam De Jong 1165 mtr, Henk Beentjes 1165 mtr, Gerrit de Boer 1164 mtr, Simon Durge 1163 mtr, Harrie Dokter 11621 mtr, Jos Nijman 1158 mtr, Sjaak Weel 1158 mtr, Martin Knap 1154 mtr

Sam gefeliciteerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten