zondag 3 juli 2016

THE DAY AFTER


The Day After

Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties ter gelegenheid van mijn verjaardag.
De jonge duiven werden vroeg gelost, net voor het naderende regenfront en de eerste duiven maakten een snelheid van ruim 1500 meter en dan wordt het een wedstrijdje ‘wie krijgt ze het snelst naar beneden’ en dat was bij mij deze keer niet anders. De eerste 50 % komen als een speer naar huis en daarna kun je in de bank zittend noordwaarts kijken om de doorvliegers huiswaarts te zien keren.
In de club tegen 749 duiven begin ik met 23-32-55-57-59-60-67-70 enz. 18/46  Tegen 2024 duiven 64e en 18/46 in de prijzen.
Dan begint het wachten op Pont St Max, zullen ze de 100 kilometer per uur halen, duiken ze in het regenfront? De eerste halen de snelheid en ja ze duiken in het regenfront gezien de zeer onregelmatige aankomsten. Mijn 748 of te wel de Vierzon (winnares  1e NPO Vierzon 2014) tikt als eerste aan, goed voor de 3e plek in de club en de 6e plaats in het rayon tegen 1004 duiven. ( in de club 252 duiven 3-12-15-20-39-53-55-56-59 (9 van de 20)
 

In de club wordt de jonge duivenvlucht wederom gedomineerd door onze Uitgeesters. Max van Delden pakt de eerste 2 plaatsen maar ook de overwinning in het Rayon. Max van harte!  Hans Baltus pakt fraai 3 en 4, de volgende Uitgeester en jonge duiven specialist is Gerrit Twaalfhoven 5-6-7, Henk Beentjes 8e  Sjaak Weel 9e en Simon Durge pakt de 10e plaats.  Prima vlucht met her en der een duifje weg.

Pont St Max wordt gewonnen door Ton Dam en ook Ton pakt de overwinning in het Rayon. Ton gefeliciteerd. Gerard Twaalhoven 2-6, Jos Nijman 3e, Harrie Dokter 4e, Henk Beentjes 5-9 , Jan Vogelzang 7e, Dirk Ebbers 8e, Max van Delden 10. 

Komend weekend Chateauroux en laten we hopen dat de duiven in een wagen zitten zonder mankementen. Op de vlucht van Le Mans zaten mijn duiven in een auto, die in Frankrijk onderweg van Bourges naar Le Mans, eerst nog even de lege watertank moest vullen? Dit weekend zaten de duiven wederom in een wagen met een lege watertank, in Pont St Max  moest het een en ander gerepareerd  worden om vervolgens bij een wateraansluiting van en voor de brandweer met jerrycans de tank weer bij te vullen.  Deze wagen kwam donderdagavond de duiven ophalen met een chauffeur die zijn wagen, bij de ons toch ruime parkeerplaats, niet voor de deur kon krijgen. Zet je hem toch lekker overdwars op de parkeerplaats.  Meneer was ingehuurd en bleef vol chagrijn achter het stuur zitten en was niet voornemens de helpende hand uit te steken. Zelf wierp ik een blik in de wagen en die zag er perfect uit. Schone drinkgoten en netjes aangeveegd.  Dat hebben we de afgelopen weken wel anders meegemaakt!!!! Stront wagens met zwaar beschimmelende manden.

Trouwens de wagen die vrijdag de jonge duiven kwam ophalen (ophaalwagen, we werden overgeladen bij A) was wederom een zwijnenstal en was bezaaid met mais wat al aan het ontspruiten was.  Terug naar de wagen van Pont St Max, onderweg bij het ophalen nog een ongelukje, een club vergeten op te halen in Haarlem en ja dan vertrek je pas heel laat in de avond en dan geldt de wet van Murphy dan loopt je watertank ook nog eens leeg!  Persoonlijk denk ik dat we niet helemaal goed zitten bij de nieuwe vervoerder. De mensen die het moeten aansturen blijken geen kennis van zaken  te hebben en doen alle weken desperate pogingen de boel te ‘redden’

Ik maak mij ernstig zorgen en weet wel zeker dat het de duiven geen goed heeft gedaan en dat is zwak uitgedrukt maar wanneer dit straks bij de jonge duiven gebeurd met 25 graden en meer zijn de rapen pas echt gaar …………………………………………….

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten