zondag 1 juli 2018

balletje op gooien..




Ik zal eens een balletje opgooien,
Image result for een balletje opgooien
 
Nog 4 oude duiven vluchten en het seizoen zit er op voor veel liefhebbers nog maar 1 MF vlucht (de reserve vlucht 15 juli gaat niet door), want de DF laten zij aan zich voorbij gaan, nu maar hopen dat we nog kunnen genieten van het jonge duivenspel. Men zal zich ongetwijfeld gaan buigen over het vervolg van het jonge duivenspel maar ook over de omstandigheden en dat wordt niet simpel gezien de verwachtingen voor komend weekend. (niets in nog zeker maar regeren is vooruitzien)
Het vervolg zou zijn Asse Zelik, Quievrain, Peronne, Morlincourt, Pont St Max en als extra toetjes Pontoise, Fontenay en Melun.  Persoonlijk denk ik dat de laatste 3 stations door een klein groepje liefhebbers gespeeld gaat worden en ik zou zeggen laat dat dan ook maar aan die paar ‘Die Hards’ over.  Je hebt nog 5 vluchten over, die je evenwichtig moet opbouwen, let wel met een zuiden wind en normale omstandigheden kunnen duiven gerust sprongen maken maar onze duiven hebben nog maar één echte wedvlucht achter de kiezen en de omstandigheden blijven ‘pittig’ dus ik zou voor een rustige opbouw pleiten dan nog maar 5 vluchten één nacht mand en je hebt kans dat er nog liefhebbers meedoen.  Duffel, Asse Zelik, Asse Zelik/Quievrain, Quievrain, Peronne is dit genoeg? De meeste liefhebbers spelen hun jonge duiven ook nog op de nalijn door en je kunt voor de 2 nachten mand ervaring nog meedoen op die 3 speciale vluchten of na het seizoen ze zelf 2 nachten in de mand doen.  ( oh ja en bovenstaande is geen eigenbelang want ik doe sowieso mee maar wanneer ik zo luister zijn er genoeg die het bijltje erbij willen neerleggen) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten