zondag 8 juli 2018

The Day After


The Day After
Zaterdagmorgen gingen de vluchten vroeg los. Argenton om 6.45 en Roosendaal om 7.45 uur. Prachtig mooie weer, nog weinig wind en zelfs nog een beetje fris.  Ik had geen idee, hoe snel de duiven zouden vliegen maar stond uiteraard op tijd op de uitkijk. 7 minuten over negen knalt er ’n oude duivin op de plank, snel gevolgd door een tweede. Pas 11 over komt de eerste jonge duif en ze volgen elkaar prima op en met 45 minuten kan de klep dicht. Prachtige vlucht! In de club begin ik met de 22e plaats van ruim 700 duiven en in de CC 32e plaats tegen 1178 duiven, dat kan beter maar dat komt nog wel.
Argenton zou een stevige dobber worden en ik schreef afgelopen dagen, ‘ al heb ik er maar één op tijd’ maar omdat nu zo letterlijk te nemen viel niet mee. De ‘113’ pakt de eerste plaats in de club, de 8e in het Rayon en de 45e NPO Argenton tegen 2853 duiven. Prima prestatie.  Zo wil ik er nog wel een paar op mijn hok. 
 
In de club pakt Peter Beentjes op Roosendaal de 1e en 4e plek en heeft ze in een mum van tijd allemaal thuis.  1 jaartje er tussen uit en dit jaar weer voorzichtig begonnen met wat oude duiven en nu vol gas met de jongen. Peter van harte gefeliciteerd!  De 2e plaats is voor Simon Durge, 3e Piet Baltus, 5-8-9 Comb Weel, 6-7 Wim Geerlofs en de 10e plaats is voor Dirk Ebbers. 
Op Argenton is de 1e plaats voor mijzelf, de 2e en 5e plaats voor Cees Niesten, 3-10 Gerrit de Boer, 4e Jan Vogelzang, 7-8-9 Comb van der Aar.  In onze club werd ook ingekorfd door Henk Widurski en Ron Kuilman. Henk pakt een prachtige 4e T.T klassering en Ron Kuilman geeft samen met Theo Zwanenburg ‘duivenles’ op deze zware vlucht. Mannen chapeau!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duiven beurs!!!!