maandag 2 juli 2018

#nieuwsvanachterdeduinen#


#nieuwsvanachterdeduinen#
Mijn reactie
Wie de bal kaatst, kan de bal terug verwachten en dat gebeurde……In mijn vorige Blog schreef ik dat de duivenwagens niet direct naar Peronne waren vertrokken, wat ik trouwens toejuichte maar ik zat faliekant fout, de informatie klopte niet waarvoor mijn oprechte excuses, stom, stom dat had ik beter moeten checken, verder plaats ik op mijn facebook account,  alleen “The Day After” met de prestaties van mijn duiven, echter in mijn schrijverij @nieuwsvanachterdeduinen, leg ik nog weleens de vinger op  zere “plekken” maar onthoud ik mij van kritiek op de L.C. want ik weet hoe moeilijk het is, want ander heb je wel een kilo boter op je hoofd, neemt niet weg dat ik heel incidenteel schrijf dat ik het anders gedaan zou hebben (kritiek?).  Over de rest, lees het blog maar na en oordeel zelf niets is er verwijderd of veranderd. 
Onze enige vlucht uit Peronne, vorig weekend, is prima verlopen. De voorspelde of misschien beter gezegd, de gevreesde hitte bleef uit in de kustprovincies, het enige waar de duiven mee hadden af te rekenen was de krachtige noordoosten wind die later op de dag alleen maar aanwakkerde. (maar toen waren de duiven alweer thuis)  Ook voor a.s. zaterdag blijft de wind uit de noordhoek komen en ik durf nu al te spreken van het zwaarste seizoen wat ik mij weet te herinneren.
Ook de marathonmannen kregen een loodzware Agen voorgeschoteld en ik mag graag door de uitslagen scrollen en dan kom je de gevestigde namen tegen en denk ik, die krijgen ze best, totdat ik kan zien hoeveel ze er meegeven, rond de 50 met uitschieters richting de 90. De mannen pakken vroege duiven en de rest scharen we maar onder selectie want er zijn wat afvallers. Hoe meer respect ik krijg voor de mannen, die er niet zo veel meegeven en kop en een goed percentage draaien. https://www.pigeoncom.nl/rondje-lans-de-velden-6/  Dit zelfde zie je bij de programma spelers en vooral bij de MF en DF mannen, we zijn over de helft van het programma en de duiven die het niet kunnen, worden niet meer gespeeld, met als resultaat geweldige prijspercentages.  Het moet voor veel liefhebbers deprimerend zijn om nog duiven mee te geven. Je ziet in het land een aantal ‘jonge gasten’ die het goed door hebben, super duiven moesten ze hebben, veel kweken en daarna bikkelhard selecteren, uiteraard zitten ze vol passie en geldingsdrang maar ze vliegen de hele boel aan gort.  Ik vind die resultaten prachtig, sterker ze zijn een voorbeeld. 

Ik moet terwijl ik dit schrijf, denken aan de woorden van vriend Steef Duijn, Steef bracht in 2006/2007 de eerste duiven en drukte mij op het hart, selecteren Jos!  Ga eens ’n jaar niet spelen alleen uit je allerbeste kweken en dat zijn maar een paar koppeltjes, kweek zoveel mogelijk jongen er uit (eieren overleggen etc.)  Je staat versteld hoeveel je eruit kunt kweken en spelen, de laatste nog op de nalijn. Keihard selecteren en gaf als voorbeeld een buurt en naam genoot, die met 8 weduwnaars de boel  toentertijd plat speelde.  Ik heb dit advies nooit opgevolgd maar wanneer ik nu kijk wordt het tijd dat ik veel meer uit mijn betere duiven kweek.
Maandag kregen we bericht hoe het vervolg van het jonge duiven seizoen er uit gaat zien, prima gewoon weer op Roosendaal beginnen en opbouwen en wie weet kunnen er toch nog wat hokken instappen en nu maar hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn.
We gaan wat duiven klaar maken voor Argenton wat ongetwijfeld ook weer een loodzware editie zal worden, de overige oude duiven ga ik waarschijnlijk toch op Roosendaal spelen want de eerstvolgende MF vlucht is pas end juli. De jonge duiven zal ik zelf nog 2 keer wegbrengen en dan kunnen ze weer mee op Roosendaal…………

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk