vrijdag 6 juli 2018

vrijdag 7 juli


Drukte in het luchtruim dit weekend
Image result for duiven in het luchtruim

al hoewel het zijn er maar 376 voor Barcelona, 565 voor Dax en 2853 voor Argenton maar wel een dikke 11.000 voor Roosendaal.
De vluchten Barcelona, Dax, Argenton en Roosendaal worden dit weekend vervlogen in Noord-Holland, de omstandigheden lijken prima, het is droog, zonnig en de wind zit in de noordhoek, wellicht voor de ‘grote’ vluchten iets aan de zware kant anderzijds het zijn ‘fondduiven’ die optimaal zijn voorbereid.
Ik zag een bericht voorbij komen van de NPO om de hoeveelheid duiven in de mand aan te passen, zo ook een persbericht van het bestuur “sectie jonge duiven” met hun standpunt en de nodige aanbevelingen.
Bij mij zijn de jonge duiven prima in orde en hebben een 2 tal africhtingen in de vroege ochtend afgewerkt en dat ging uitstekend.  Dit kon ook deze week want het was om 6.00 uur al kraakhelder (geen heiigheid over de landerijen) al vraag ik mij af of ze daar echt ‘last’ van zouden hebben.
Vrijdagavond gaan ze met een klein kropje voor geweekt voer de mand in daarnaast hebben ze  genoeg elektrolyten kunnen drinken want ik ben ‘bang’ dat mijn duiven nog niet in de mand drinken, ook al is het de 5e keer in de trailer, maar wie weet zijn erbij die de waterbak wel kunnen vinden.  Voor de vlucht Argenton heb ik voorzichtig ingekorfd, de meeste zijn vorige week ook mee geweest dus ze zijn in het ritme gebleven en wie weet verrast er één mij.  Inmiddels gehoord dat Barcelona één dag is uitgesteld, Dax  is vrijdagmiddag  gelost en nu maar hopen dat we morgen een paar mooie vluchten krijgen.
10 duiven mee op Argenton (151 in de club) en 28 duiven op Roosendaal.(ruim 700 in de club) Hopelijk zijn de omstandigheden in de vroege ochtend al goed en kunnen de duiven eruit.

Update zaterdag.
Argenton 6.45 en Roosendaal 7.45 uur los.

De jonge duiven zijn vroeg gelost en ze kwamen geweldig af en bij veel liefhebbers kon de klep al met een 45 minuutjes dicht.  In eerste instantie gaf Compulive andere snelheden aan dus heb ik even gewacht met de publicatie van de lijst.
Winnaar is Peter Beentjes, Peter van harte, super man.
 
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK