woensdag 4 juli 2018

woensdag 4 juli


Woensdag 04 juli
Vanmorgen al vroeg uit de veren om de jonge duiven een trainingsvluchtje van zo’n 30 kilometer te geven.  Even na 7.00 uur liet ik ze los, goed zicht en nog lekker fris met een noordoostenwind.  Toen ik thuis kwam nog geen duif te bekennen maar na 10 minuten dient zich de eerste aan, een duivin op een nestje, 5 minuten later komen de overige in één groep aanzetten.  Ik verwacht dat de omstandigheden zaterdag ook zo zijn en dan kun je ze er beter een paar keer aan laten ‘ruiken’.

Het ochtend werk zat er al vroeg op dus een mooie gelegenheid om er zelf met de racefiets op uit te trekken.  In de weilanden zagen we de hazen huppelen en we waren de duinen nog maar net in, toen we een marter de weg over zagen steken. Voor mij bijzonder want ik heb er nog nooit één gezien in de duinen, het is te hopen dat ze daar blijven want komt hij in je duivenhok, dan heb je gelijk een kerkhof.  Onderweg dwaalden mijn gedachten nog even af aan het bezoek afgelopen dinsdag aan Henk Beentjes. Ik moest als vluchtpenningmeester nog wat afhandelen en kon dat mooi combineren met een bezoekje.  Henk zegt zelf, "ik ben nog helder van geest maar mijn been en arm doen niet wat ik wil en het wordt langzaam steeds minder", nog even over de duiven gebabbeld en mijn aankopen en verteld dat ik ze maandag heb gekoppeld.  Gewoon voor de fun maar dan zijn ze voor volgend jaar gelijk gewend aan het broedhok. Henk sterkte.
 
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk