zondag 12 juni 2011

1e kampioenschap is binnen!

The Day After,
Op ’n mooie pinksterdag want dat is het vandaag, zonnetje, blauwe hemel met wat wolken en ’n rustig windje. Het is dus voor de mensen die nog weinig met hun ‘jonkies’ hebben gedaan, ideaal weer om te gaan africhten. Vanmorgen vroeg zat mijn laatste weduwnaar, op de ren, al op me te wachten en begon ik mijn duifjes te verzorgen, ze hoefde vanmorgen niet te trainen, het schepje voer gaf ik in kleine gedeelten en het viel mij wederom op dat vooral de dagfond ploeg weinig tot zich nam. Geen probleem want dat wordt gewoon ’n paar maaltijden schraal voeren. De duiven van Pommeroeul hebben met uitzondering van mijn eerste duif allemaal door de buien gevlogen en het zonnetje op het hok doet hun zichtbaar goed. Beide vluchten gingen supersnel en gelukkig pakte ik op beide vluchten wel wat duiven, maar kleine hokken zijn op dit soort vluchten heel kwetsbaar, het gaat snel maar toch ook onregelmatig en je ziet weinig uitschieters met mooie prijs percentages. Zelf evalueer ik samen met E.J de vluchten aan de hand van de uitslag om vooral mezelf te behoeden tegen onzinnige gedachten en impulsieve maatregelen. Ook na deze vluchten gaan we geen ‘gekke’ dingen doen, de duifjes zijn goed en we gaan ze prepareren voor de volgende Midfond vlucht, met 9 van de 20 in de prijzen op ’n snelle, zeiknatte vlucht (Pommeroeul) en 15 van de 25 op Bourges, die ook hoge snelheden maakte is de conclusie dat het niet verkeerd is. In de club 1e Vitesse kampioen en in het Rayon 4e onaangewezen en 1e aangewezen Vitesse.( vorig jaar 8e on en 2e aangewezen) Broer Peter zit ook in de toptien. Er zit dus genoeg snelheid in mijn allround duiven. We hebben nu al 3 snelle dagfond vluchten gehad waarop ik wel duiven pak, maar ik heb liever vluchten van 1100/1300 mtr, wie weet krijgen we die nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk