zaterdag 11 juni 2011

snelle vluchten

kampioensduif Vitesse in de Vredesduif 2011
De resultaten,
Laat ik maar gelijk vertellen dat ik met de prognose van de snelheid compleet mis zat, gelukkig heb je het ‘Praathuis’( ‘n internetsite) waar gelijk snelheden op worden gezet door liefhebbers van verschillende Afdelingen. Dus tegen de 100 km per uur zou moeten kunnen ondanks de regen. Op 13.29 valt mijn 1e getekende en dit duifje is goed voor de 1e plek in de club en de 3e in het rayon tegen 1218 duiven. 8 van de 20 in de prijzen niet om naar huis te schrijven maar niet mopperen, mooie vroege duif en ’n getekende. Uitblinker in de club is Erwin Paap met 6 duiven bij de eerste 11, helemaal top Erwin! Broer Peter de 5e met zijn 1e getekende. Uiteindelijk word ik in de club 1e Vitesse onaangewezen, 1e aangewezen en de 9000 1e asduif Vitesse.
Vervolgens begon het wachten op Bourges, de verwachting was dat die ietsje langzamer zouden gaan en misschien ook wel droog zouden arriveren. Zo rond half 3 was de verwachting en dat klopte aardig alleen niet bij mij. Steef Duijn klokte zijn ‘20’ op 15.33 goed voor de 1e plaats in de club en de 2e in het Rayon tegen 1465 duiven , net na de Dutch Day Racers ( Piet pakt ze voortreffelijk, Piet gefeliciteerd). De ‘20’ is ’n topdoffer, vorig jaar op Chateauroux en Chimay kopprijzen in groot verband en nu weer. De maestro pakt er gewoon 5 op 5! In de club is Sam de Jong goed voor de 2e plaats en zelf pak ik de 3e-6e-9e-10e-11e-12e-14e-18e-26e plek. Wonder Woman mijn 3e getekende op de 6e plaats. In he t rayon begin ik met de 25e plaats en op de 38e plaats mijn getekende  en 7 bij de eerste 100 (1465duiven). Uiteindelijk 15 van de 25 in de prijzen. Ik ben gewoon tevreden, ook met deze hoge snelheden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten