woensdag 8 juni 2011

Voorbereiding Bourges en Pommeroeul, ja die is eigenlijk al gelijk op zondag begonnen, nog wel even nagenoten van de mooie overwinning maar het vizier staat al gericht  op komend weekend.  Maandag wel ’n extra check bij de dierenarts laten doen, duivinnen wederom prima in orde maar ook op de doffers nu niets meer aan te merken. Zoals het er nu uitziet hebben we zaterdag ‘n beetje windje mee met veel west, maar mogelijk ook heel buiig. Met het voeren probeer ik hier toch wel zoveel mogelijk rekening mee te houden en met die dubbelvluchten is dat ’n lastig klusje, zeker bij de duivinnen die in 1 hok zitten (niet op gesloten)en die op verschillende vluchten mee moeten. Maandag heb ik ook de2 ploegen samengesteld, al kan er altijd nog wel eentje van ploeg switchen.
De jonge duiven heb ik ‘n paar keer kunnen wegbrengen en ze komen goed naar huis, afkloppen maar ik heb nog geen probleem/ziektegevalletjes gehad. Volgers van mijn blog hebben kunnen lezen dat mijn jonge duiven dit jaar niet meer verduisterd worden en volop in de frisse lucht zitten. De reden is, dat ik geloof dat ze veel meer weerstand houden en je dus minder narigheid op je hok krijgt. Nadeel ze ruien hun slagpennen rap en ja als de 5e eruit is, beginnen ze met het dek en is het normaal gesproken gedaan met prijs vliegen. In ieder geval probeer ik ze zo snel mogelijk op zo’n 25 km te krijgen( in de vlieglijn) en ga ik ze op die afstand in kleine groepjes lossen. Ze krijgen ervaring om alleen te vliegen en uiteindelijk bouwen ze zelfvertrouwen op, ander voordeel de baas hoeft niet in de file te staan.
De duiven trainen goed zijn levendig en voelen goed aan, we hebben er weer alles aangedaan om het ze naar de zin te maken en de goede voeding te geven, hopelijk wordt het zaterdag weer uitbetaald.
De 2 van Nateuil zijn nog steeds niet weder gekeerd en bij de jonge duiven zijn er ook ’n paar achter gebleven, jammer maar het zijn niet allemaal ‘goeie’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK