woensdag 22 juni 2011

We zijn de duifjes aan het voorbereiden op hun 4e dagfond vlucht deze keer uit Chateauroux, zoals het er nu uitziet hebben ze wind uit de west hoek en in Frankrijk ’n beetje noord/west, mooi weer en ‘n keer  geen regen. Na 1300/1600 en 1500 mrt snelheden op de eerste 3 vluchten krijgen we misschien nu ’n vlucht die minder snel zal gaan. Bij de doffers staat de ploeg vast en deze kan ik apart prepareren, de duivinnen krijgen allemaal de zelfde voorbereiding zodat ik donderdag volop keuze heb. Momenteel heb ik zo’n 10 tot 14 duivinnen op het oog, de overige neem ik vrijdag terug in voer en gaan met de jonge duiven africhting van zaterdag mee.
 Voor de jonge duiven africhting van dinsdag had ik er 15 uitgezocht van de 36. Met wind van achteren gingen ze om 11.15 uur los en deden ze er toch ’n dik uur over en kwamen allemaal alleen aan en die van mij hadden knap stress en dorst, hierna heb ik de overige duiven zelf weggebracht voor zo’n 25 kilometer en s ’avonds stond de teller op 35 duiven thuis. Toch ben ik niet tevreden over mijn ‘jonkies’, ze zitten niet helemaal fris, dus die ploeg gaat mooi niet mee en hoef ik zaterdag alleen maar in de lucht turen naar mijn oude duiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel