donderdag 2 juni 2011

Wat ’n prachtige vooruitzichten voor het weekend, voor ons zelf en voor de duiven, het wordt in het zonnetje op de duiven wachten of misschien wel onder de parasol. Ook voor de ‘zware’ fond mannen wordt het gelijk weer ’n echte en ze mogen de zonnebrand wel bij de hand houden.
De afgelopen dagen de jonge duiven hun eerste kleine africhtingen gegeven, veel verder dan de Wijkerpolder ben/zal ik niet komen, volgende week Spaarnewoude en dan richting CIOS sporthal. De duifjes zijn gezond en waren dan ook keer op keer eerder dan de baas thuis. Op deze kleine stukjes ben ik ook absoluut niet bang voor noord/oosten wind maar ze moeten wel in orde zijn.
Op Nateuil gaan er 24 duivinnen mee. Mijn dagfond doffers voor Bourges zijn thuis gebleven, maar ook mijn jaarlingen, ik kan ze nu allemaal rustig prepareren, want het wordt wel tijd dat ze het een en ander gaan laten zien. Goed eerst maar Nateuil, ze zullen het niet cadeau krijgen maar ik heb ’n mooi ploegje mee, ik heb mijn best gedaan, de rest is aan de duifjes….
Deze week kwam het verzoek van Frank Rodenburg om mijn blog door te plaatsen naar de Rayon B site. Voor de duidelijkheid via mijn blog kan je ook op mijn website komen. Hier staan o.a. foto’s op van de hokken en duiven en er is ’n pagina/beschrijving over mijn duiven, herkomst, Type en hoe ik ze graag zie. Alsmede prestaties van de afgelopen jaren, paar filmpjes etc.
Op mijn Blog schrijf ik, let wel, over mijn voorbereidingen en belevenissen voor en tijdens de vluchten. Soms plaats ik ’n interessant artikel of mededeling. Verder op zaterdag het eind resultaat en verloop van de vlucht met mijn duiven. Dit jaar probeer ik ook zoveel mogelijk de 1e prijswinnaar van ons mooie kluppie “de Vredesduif” op de foto te zetten en het liefst met ’n welgemeende smile, waar het zoet der overwinning vanaf druipt, want de eerste winnen is nog steeds de kers op de taart.

Update donderdag na de laatste training hebben E.J en ik toch besloten 6 doffers te spelen. De training was goed en we kregen er weer vertrouwen in, wie weet. Totaal 30 mee, in de club 197 duiven en 49 prijzen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten