zondag 15 april 2012

The Day After


The Day After,

Poeh, Heemskerk haalt wederom uit! In het Rayon, maar ook het rayon weer in Afdeling verband. 2 weken achtereen kopwind, de ene keer met ‘n beetje west , de  ander keer  met  ’n beetje oost, maar de hoofdzaak blijft noord !  Ik snap er niets van, gaat de voorhand straks met zuiden wind winnen? In ieder geval is de Combinatie Molenaar uit Rayon C met de 1e en 2e plek de glorieuze winnaar en pakt broer Peter keurig de 3e plek.

Goed, persoonlijk ben ik dik tevreden, met de africhting erbij nog niets kwijt, de duiven komen goed naar huis en redelijk snel achter elkaar. Vorig jaar raakte ik Wonder Woman kwijt en mijn Bourges duivin verhuisde naar het kweekhok en dat is wel een aderlating. Dit jaar heb ik 23 weduw duivinnen op 12 doffers en nog 12 jaarlingdoffers in een ren die moeten beginnen op het nest. Dus van alles wat en met ’n paar weken moet alles wel op ‘scherp’ komen te zitten en ga ik keuzes maken, dus voorlopig nog even niets veranderen. Mijn maat E.J. ziet hier nauwlettend op toe, want je bent al snel geneigd ‘iets’ te veranderen. ( 9 van de 11 weduwnaars, 5 van de 12 nestdoffers en 14 van de 23 duivinnen prijs totaal 28 van de 46 prijs in het Rayon)

 Nu maakt uiteraard 1 zwaluw nog geen zomer maar tot nu toe komen ze goed af. Toch morgen weer naar ‘Pedro” mijn duivendokter, want ik blijf de vinger aan de pols houden.

 Nog even iets over de duiven zelf. Vorig jaar werd mijn jaarling doffer de ‘17’mijn beste doffer en ook dit jaar tikt hij alweer 2x vroeg aan. De ‘26’laat ook zien dat de snee er nog op zit en een broer en zus van de ‘17’van 2011 laten ook zien dat het ‘kompas’ goed is. Hopelijk laten nog een paar duifjes zien dat ze echt van voren kunnen vliegen en dan kan je mooi meedoen voor de punten.

Gisteren vertelde ik iets over ‘Steffie” , ze  is de moeder van dat geweldig duivinnetje de ‘10’van Peter en dat is niet het enige goede kind wat ze op de wereld heeft gezet. Zelf had ik ‘’ Invie’,  als jonge duif ‘n 1e en 2e plaats in de club, door een blessure gaf ik hem weg  aan ’n clubgenoot. ‘’ Mooi zwart” of wel de ‘86’ won 2x en 1e in de club en ’n teletekst vermelding.  De ‘172’won vorig jaar als jong gelijk de 1e in de club. Dit jaar heb ik 5 zonen van haar zitten, 3 vlogen er prijs en broer Peter heeft 2 zomerjongen (duivinnen) in zijn vliegploeg zitten. Deze waren zaterdag zijn 2e en 4e duif.

 Steffie kreeg ik van Steef als zomerjong en speelde ik op de natour, ze won 3 weken achtereen de 2e plek in de club en verhuisde direct naar het kweekhok. Ze komt uit een echt stamkoppel van Steef, namelijk de ‘43’x Goed Rooitje of te wel de ‘15’( is dochter van de Lange Late Vos van Rens van de Zijde).  Het is toch prachtig als zo’n duif als zomerjong op je hok komt en begint uit te groeien tot stammoedertje.  De eerste 2 jongen waren dit jaar voor Steef, dit is toch wel het minste wat ik kan terug doen.

 Broer Peter met de "10"duivin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After