zondag 22 april 2012

The Day After


The Day After,

De laatste (nestdoffer) is nog steeds niet terug. Jammer maar all-in the game, wie weet komt meneer nog terug. Broer Peter mist er ook 1, maar dat is een bewezen duif, vorige week nog de eerste in het Rayon, dat doet toch ietsje meer zeer.

Wat ook zeer deed was dat Peter Jonker in eerste instantie verkeerd uitgerekend is, in de club alom felicitaties en dan komt de uitslag en blijkt…….  Niet die 1e en 2e plek in het Rayon. Uiteraard treft niemand blaam, de verkeerde afstand gebruikt ( in onze nieuwe club hebben we nog niets alles voorhanden). De voorlopige uitslag  van de club op mijn site wordt druk bezocht door omliggende verenigingen omdat wij als laatste club uitslaan, maar mannen er staat altijd bij onder voorbehoud! Dik van der Wel zal zijn duivinnetje nu wel  bijna niet meer durven te spelen, 4x een eerste in het rayon, want zulke gaan ‘normaal ’gesproken naar China.

De duiven hebben vanmorgen getraind, redelijk weer met het zonnetje erbij, dus de vleugels maar even strekken. Hierna zijn alle duiven lekker in bad geweest.

Zaterdag met mijn eerste duif er goed bij met de 9e plaats Rayon (beste tot nu toe), uiteindelijk 22 van de 45 in de prijzen en toch een ‘katterig’ gevoel. Mijn verwachtingen waren gewoon te hoog gespannen, terwijl ik weet dat die hoge snelheden me niet echt liggen en ook nog een bak regen onderweg . Zelf schreef ik vrijdag, “kan wel eens onregelmatig worden” en toch.  Het probleem zit tussen mijn oren, ik weet dat ik deze week niets moet veranderen en mijn maat zal daar vast op toe zien, toch voor de statistieken 7 van de 11 weduwmannen in de prijzen. Slechts 3 van de 11 nestdoffers en 12 van de 23 duivinnen.  Komende week opnieuw Nijvel , de weerberichten geven tot en met vrijdag zuidenwind, maar zaterdag, noord met absoluut geen top weer. Goed het zijn maar voorspellingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting