zaterdag 21 april 2012

Peter Jonker wint Nijvel, dubbelklapper!


Wat ’n ochtend en wat een nattigheid.

Meteo Consult wist bijna stellig dat het regenfront op de Noordzee zou blijven( de Belg had echter wel gelijk met zijn voorspelling), maar om 10.00 uur raakte het de kust al aan en het resultaat weten we. De snelste duiven zullen we in het midden en aan de oostkant vinden en misschien zijn die duiven daar wel droog gebleven? Uiteindelijk was bij mezelf, op 1 duifje na, alles met 60 minuten weer thuis, dus kunnen we niet van een slechte vlucht spreken.

Peter Jonker is bij ons in de club de grote winnaar, vliegt met 2 duiven gewoon los. Peter kreeg ze de afgelopen weken al aan ’n touwtje en dan kan zo’n overwinning gewoon niet uitblijven. Gisteren zat hij me nog te stangen over mij kapsel maar hij heeft ons allemaal geknipt en geschoren! Peter grote klasse, proficiat! Ondertussen is de uitslag van de compuclub volledig en kunnen we Peter NIET feliciteren met zijn dubbelklapper in het Rayon! In onze voorlopige uitslag is een verkeerde afstand ingevuld waardoor de snelheid hoger uitkwam dan de werkelijkheid. Onze excuses aan Peter, toch ’n kleine teleurstelling maar ook onze felicitatie aan Dik van der Wel. Top duivin 4x de 1e in het Rayon.
Peter Jonker, 1 en 2 in de club, samen met Steef Duijn met 8 van de 12 in de prijzen en 2 bij de eerste 10. Zat hij vorige week ook al niet naast de winnaar of was hij jonkies aan het bestellen?

Uitblinkers in de club zijn, Peter Jonker 18/26 in het rayon met een aantal topklasseringen, allemaal duivinnen op kleine jongen! Ja, mensen nestspel kan nog steeds. Piet van Vuuren 27/47, Gerrit de Boer& van Hoeven 10/22, Steef Duijn 8/12, Mart Knap 7/14, Sjaak Weel 13/24, Ton Dam 5/10, Peter Beentjes 17/30, Gerrie Lotterman 10/20 ( de prijzen in het Rayon)

Zelf pak ik met de ‘11’een duivinnetje de 4e plek van 757 duiven en de 9e van 3252 duiven. De ‘11’is het nestmaatje van mijn ‘17’doffer. Hierna komt mijn ‘25’doffer, een zoon van Steffie en die vond het leuk minuten lang rond te klapperen, niets aan te doen, gelukkig was het mijn 2e maar het was een machtig gezicht. Uiteindelijk draai ik er 22 van de 45 in de prijzen. Helaas lieten mijn getekende het afweten. Zelf ook nog eerst de ‘verkeerde mand’ doffers aangegeven voor de 25 eerst getekende, lekker handig van me en de duiven zijn gewoon ook roetekoek slecht afgekomen.

De duifjes zijn inmiddels lekker verzorgd en trekken alweer lekker bij, volgende week weer nieuwe kansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten