zaterdag 26 april 2014

The day after


The  Day After,

Voordat ik over de uitslag in de club begin, was er in de loop van de middag enig ongeloof toen de uitslag van Santpoort op de Compuclub verscheen. 1 vroege duif met ’n snelheid waar helemaal niemand aankomt, neen sterker ’n duif die gewoon meer dan 4 minuten losvliegt en in meters gemeten is dat wel wat kilometertjes!  De lossing was perfect verlopen en uiteraard neem je nog ’n keertje contact op met de hoofdconvoyeur en de man van de wagen van Rayon B. Prima lossing en geen ontsnapping en eerlijk gezegd lijkt het mij ook erg moeilijk om één duif te laten ontsnappen! Wanneer we dan de uitslagen van Zeeland, 5 en 12 bestuderen, kom ik in Zeeland en in afdeling 12 ook ’n paar uitschieters tegen. Het duifje zal ongetwijfeld super gemotiveerd zijn geweest en omdat de duiven ontzettend hoog zaten kan ze waarschijnlijk in een buitengewone snelle luchtlaag terecht gekomen zijn.  Duivensport blijft zijn raadsels houden. Ik had met zuidenwind verwacht dat Den Helder gehakt zou maken van de uitslag! Viel de wind weg?  Genoeg over deze randzaken waar we nooit over uitgepraat raken, Piet Schot gefeliciteerd en dat hij het duifje niet verwacht had blijkt wel want het is geen getekende. ( Piet is natuurlijk ’n geweldige pikeur want hij draait er 3 bij de eerste 10)

 

Bij ons in de club gaat de overwinning naar Max van Delden maar ook de 2e en 3e plaats vallen hem ten deel. Max van harte, top prestatie en ook nog 3 topklasseringen in het rayon met de  4-5 en 7 plek.  Ook  Nico van Duivenvoorde verdient ’n vermelding, 3 duiven bij de eerste 10 in de club en dat met maar 9 duifjes mee.
Ja, Max je kunt er wel 3 op hebben........


en dan ben je ook nog 'n bofkont, word je opgehaald door je vrouw. Nogmaals van harte gefeliciteerd.

 

Zelf begin ik met de 23e plek tegen 700 duiven en verder 24-38-39-40 enz. In het rayon 67-71 enz en 22 van de 42 in de prijzen.  Ben wel tevreden met de uitslag want ze kwamen heerlijk vlot en in 15 minuten 38 van de 42 in de klok.  De eerste 2 waren getekende duiven maar hierna bakte ik er echt niets meer van en waren het voornamelijk duiven die ik niet verwacht had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK