zaterdag 12 april 2014

Uitslag Meer


Uitslag Meer,

Wat ’n prachtig mooie vlucht, onze afdeling ging als eerste van heel Nederland los en dat is best bijzonder. Nu waren de omstandigheden over de gehele vlieglijn ook prima en ook op de lossingplaats was het op tijd goed weer en de duiven hadden een super goed vertrek.

De eerste duiven in de afdeling maken snelheden tegen de 1500 meter en je ziet in meerdere rayons  vroege uitschieters, duiven die zich echt los hebben kunnen maken. Overal concours duren van slechts een paar minuten en op ’n paar laatkomers/doorschieters na zullen de meeste toch wel thuis gekomen zijn. 

Zelf stond ik rond 12.00 uur al in de tuin in de lucht te turen en even nadat ik de telefoon had neergelegd (even wat met broer Peter bij gepraat) dienden de eerste duiven zich om 4 minuten over 12 aan. ’n Doffer en duivin kwamen als ‘n een kogel en vielen zij aan zij op de plank en in mijn ooghoek zag ik er nog een stel aankomen. Over de weilanden zag ik zwermen duiven tussen Uitgeest en Heemskerk de noord in trekken, echt ’n prachtig gezicht. De duiven volgen zich in rap tempo op en in ’n mum van tijd heb ik er 21 (van de 25) in de klok zitten. ( de laatste 2 komen heel veel later aan en hebben waarschijnlijk 60/80 kilometer teveel gemaakt)  In Heemskerk maken de vitesse mannen zoals ik had voorspeld  de dienst uit, good old Nico van Duivenvoorde gaat met de hoofdprijs naar huis. Proficiat Nico!  Bij broer Peter maar ook bij Peter Beentjes en er zijn er vast nog meer, vlogen de eerste duiven nog heel wat rondjes extra en dan ben je uitgeschakeld voor ’n top klassering.  Zelf doe ik ook niet mee voor ’n echte topklassering maar de afgelopen weken heb ik al uitgelegd dat ik alleen maar hoop/verwacht dat ze vlot en massaal naar huis komen.  Ik ben dik tevreden en heb genoten van de aankomsten.

De uitslag in de club tegen dik 747 duiven 13-15-21-22-23-25-27-40-52-95 (12 van de 25 in de prijzen.)

De uitslag in het rayon tegen bijna 3000 duiven 23-25-28-39-40-44-46-80-114 enz. (16 van de 25 in de prijzen.)

Speciale vermelding Piet Schot op de voorvlucht gewoon eventjes 1-2-3! En in onze eigen club Sjaak Weel 13 van de 14 in de prijzen.

Morgen gaan de thuisblijvers naar Numansdorp, de weerverwachtingen zijn prima dus dat moet morgen lukken, wie weet geef ik die 2 notoire laatkomers ook mee, leren ze langs de kust te vliegen.

Leuk filmpje van ons jeugdlid Sanne Mens. Ik denk dat de meeste van ons niet zo met de duiven omgaan!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel