zondag 17 mei 2015

The Day After


The Day After
Na 3 nachten mand konden de duiven eindelijk los. Prima omstandigheden met ’n pittige westen wind waar onderweg  ook nog wel wat zuid in zat, want anders kunnen de duiven nooit de snelheid van 90 kilometer aan tikken.  We zitten met deze wind aan de kust niet echt goed en ik heb deze keer ook wel heel veel duiven uit het ‘binnenland’ zien komen. De snelste duiven komen altijd uit de goede hoek, zo ook nu en doen in Afdelingsverband toch nog aardig mee.

Pont St Max wordt in Heemskerk gewonnen door Ton Dam. Ton woont in de broekpolder ’n prachtige nieuwbouw wijk en heeft voor Heemskerk de kortste afstand. Een hok vol duiven van Peter Beentjes en dan moet het ook wel ’n keer gaan lukken en vandaag was de heugelijke dag. De eerste in de club maar ook de eerste in het Rayon!!!!! Ton, van harte. 
Ton van harte!


In de club pakt Henk beentjes de 2e -3e -6e-8e -9e    Henk super. De 4e en 5e plek zijn voor me zelf, Max van Delden pakt weer netjes de 7e plaats en Sjaak Weel maakt de top tien compleet.   

Zelf ben ik tevreden, 2 duivinnen voorop ’n volle en ‘n half zus van mijn ‘26’, hierna ’n getekende doffer en wanneer ik dan de uitslag in het rayon zie en ik draai er 20 van de 32 in de prijzen (11 van de 18 doffers  en 9 van de 14 duivinnen) geeft dat vertrouwen dat we 'goed' bezig zijn.

In de club tegen 599 duiven 4-5-26-34-46 enz 19/32. In het rayon tegen 2403 duiven 6-7-3- 67-96-122-202-216-234-241-234-241 enz 20/32. In de Afdeling tegen 13.111 duiven 49-50 enz.




Filmpje van de lossing..............dank aan Gerard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel