zaterdag 16 april 2016

Asse Zellik


Zaterdag 16 april Asse Zellik,

Gisteravond zijn er in Heemskerk 46 manden met de vrachtwagen meegegeven, door een technische storing van één van de klokken was er toen ik de club verliet nog geen uitdraai van de wed en vrachtduiven. Het zullen er toch wel 1150 geweest zijn. (1 mandje minder dan vorige week).
Zelf heb ik er 44 mee en heb er 4 thuis gehouden, de weervoorspellingen zijn niet echt rooskleurig, maar mochten ze moeten overstaan hebben dan hebben mijn jaarlingen gelijk 2 nachten mand achter de kiezen. Zover is het natuurlijk nog niet, wie weet ziet het er zaterdag toch iets beter uit….

Zaterdag 1e update 8.15 uur.
Het weerbericht; half tot zwaarbewolkte dag. Meeste opklaringen aan de westkant. Wind in de ochtend Z.W. In de middag na passage van het koufront draait de wind naar West. In Friesland en Noord-Holland in de namiddag naar N.W. Inversie is rond 9.00 uur boven de 500 meter.
We staan in Asse Zellik voor de verste afstand tegen de 240 kilometer, we zullen rekening moeten houden met een vliegduur van rond de twee en half uur voor deze duiven.
Er is contact geweest met Asse Zellik waar de omstandigheden goed zijn, rond 9.30 uur krijgen we daar weer te maken met een regenfront maar zijn de duiven al lang en breed weg en is de vlieglijn schoon. De andere afdeling is voornemens om op 9.45 te lossen in 2 groepen, hierna wordt het voor ons te laat. Wij wachten op toestemming van de correspondent ter plekke.
Er is inmiddels toestemming en wij zijn voornemens om 8.30 uur los te gaan.

De duiven zijn los om 8.30 uur. Fantastische lossing zonder problemen en met een super vertrek.
Succes allemaal........

Nieuws uit Heemskerk


De duiven kwamen voortreffelijk maar helaas hoorde ik ook over lokaal hier en daar een buitje en donkere wolken. De wind draaide ook nog steeds meer naar westhoek en dat zullen we vast in de uitslagen zien.

*Zover ik het kan bekijken maakt Sjaak Weel opnieuw de hoogste snelheid t.w. 1749.814 Top Sjaak ! zelf maak ik 1746.967 meter en wie weet kom ik daar mee in de top 5.

*alles onder voorbehoud.

 
 




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk