zondag 10 april 2016

The Day After


The Day After
De kop is er af.
Wat gingen ze ‘hard’ vandaag, dik boven de 100 km/p.  De discipline ‘Vitesse’ geniet nu niet direct  mijn voorkeur toch is wel een maatstaf om te zien hoe het met de conditie van de duiven is gesteld. Ik had maar liefst 47 duiven in de strijd, waarvan 25 jaarlingen die vorig jaar alleen de nalijn (door omstandigheden) hebben gehad en die komen (voorlopig)  nog  te kort.
Niet ontevreden over de uitslag in P.V. Heemskerk tegen 943 duiven 17-20-21-23-35-36-44-53-56-72=82-92 enz. (19/47) In het Rayon tegen 3073 duiven  32-39-40-43-52-88-89-105-139-142-174-195 enz. 19/47

De winnaar in Heemskerk is Sjaak Weel, fantastisch hoe hij zijn duiven heeft gekregen. Vorig jaar werd Sjaak vitesse kampioen in het Rayon maar deze start is overweldigend! Tegen 943 duiven 1-6-7-8-12-30-31 enz (22/15) De ‘911’ voorop gelijk ’n Porsche en ook een dochter van deze geweldenaar in de top tien. Henk Beentjes pakt de plaatsen 2-3.  Martin Knap de 4e plaats C&J Weel de 5e en ook Simon Durge heeft een dubbelklapper 9 en 10.

(Onze club, Sjaak Weel begint met de 5e plek en pakt 42 plaatsen bij de eerste 100. Grote winnaar in het rayon Ron Kuilman & Theo Zwanenburg, knal vooruit met de eerst getekende. Gefeliciteerd!) 

Nog even een terugblik op zaterdagmorgen, de 5 wagen stonden keurig in St Job. De omstandigheden in Noord-Holland leken al vroeg in de ochtend goed te zijn, toch was er genoeg heiigheid en lokaal mist op de vlieglijn, daarbij kwam nog de inversie die pas rond 11.00 uur opgelost zou zijn.  Het I.W.B. probeerde de afdelingen op de lijn Meer, St Job, Duffel te bewegen gelijktijdig om 11.00 uur te lossen maar helaas……..wij hebben dan ook onze lossingstijd aangepast dan maar een kwartiertje later, so far so good.  De wagens werden in gereedheid gebracht en uitgerekend bij één wagen met het nieuwe systeem wat moet verhinderen dat de deuren vroegtijdig kunnen openspringen, ging het mis en sprong  toch één deur open. Welke wagen en over de juiste toedracht, het is niet aan mij om daar over te schrijven, de vervoerscommissie zal met een verslag moeten komen. Ik moet toch ook wel even kwijt dat ik het niet gepast vind dat de duiven van rayon B in een wagen zitten die met de hand wordt gelost, zeker niet op de Vitesse vluchten waar elke seconde telt.
Het laatste euvel was de website van de afdeling die onbereikbaar is wanneer hij massaal wordt bezocht. Goed teken dat we de site bekijken maar wanneer je nieuwe informatie wilt verstrekken en je zit meer dan 30 minuten je op te vreten voordat je er op kunt zetten.  Het was een ochtend om snel te vergeten, gelukkig kwamen de duiven prima naar huis, want daar doe je het voor.

Volgende week nieuwe kansen voor de duiven maar ook voor alle betrokkenen om het goed te doen, het zou wel een keertje fijn zijn……………

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK