zaterdag 2 april 2016


De eerste opleervlucht zit er op, de duiven stonden uiteindelijk in Gorinchem en niet in Breda maar het ‘waarom’ hebben we al uitgelegd, de wagens met de duiven van B/E/F/ zijn heel laat in de avond maar misschien moet ik zeggen, vroeg in de ochtend op de lossingsplaats aangekomen want het ophalen en overladen van de duiven heeft nogal wat voeten in aarde gehad, het was een zeer slechte generale en dat is mild uitgedrukt. Genoeg te evalueren en dat gaat vast ook gebeuren het moet gewoon beter. Ik ben er van overtuigd dat het gaat lukken, sterker het zal moeten want volgende week gaat het om het ‘echie’. We zullen met zijn allen constructief moeten meedenken want de hakken in het zand zetten, heeft geen zin daar schieten we niets mee op. 
De duiven van A&B zijn om 11.45 uur gelost en de planning was de duiven van de overige rayons om 12.00 uur te lossen. Dat laatste liep mis, omdat er toch een deur vroegtijdig open sprong, ik was genoodzaakt de tijd aan te passen, die mij werd doorgegeven, naar 11.55 op de site, maar kijkende naar de snelheden van deze rayons heb ik het vermoeden dat er niet goed op het uurwerk is gekeken. De reden waarom de correctie zo laat op de Afdelingssite verscheen was, de site was over belast en het duurde 10 minuten alvorens ik kon inloggen. Goed teken dat hij massaal wordt bezocht.
Volgende week alles tegelijk los en het vervoer zal  toch wel wat geleerd hebben, ze hebben stof genoeg om te evalueren.
Dirk Ebbers (links) naast de winnaar Gerrit Twaalfhoven
Hoe zijn de duiven in Heemskerk afgekomen, zo rond ‘35’ zien we er een viertal overgaan richting Uitgeest/Limmen, zelf klok ik op 36.59 en deze kwam al van achter het hok, dus terug! Niet veel later komen er nog ’n 5 tal duiven uit die hoek, die van mij kwamen zeker niet uit de lijn!  De eerste 15 duiven worden redelijk snel achter elkaar geklokt om vervolgens enige tijd te moeten wachten op de laatste 9. Uiteindelijk komen ze toch allemaal binnen een acceptabele tijd  weer thuis en ben ik tegen die “snelle duiven” in onze club best tevreden. Morgen gaan de jaarlingen de mand in en mogen ook een 80 kilometertjes vliegen.

De uitslag en winnaar
Gerrit Twaalfhoven geeft direct zijn visite kaartje af 1-3 (16/7)
Gerrit de Boer heeft er zelfs 3 bij de toptien 2-3-9 (23/10)
Sjaak Weel ook weer 2 toptien 5-10 (22/11)
Henk Beentjes ook met 2 duiven 6-8 (26/11)
Kees Zonneveld speelt zich ook bij de eerste en wel 7 (7/3)

Zelf neem ik tegen 700 duiven de volgende plaatsen in 11-12-15-16-19-32-47-56-72-93-96-107-160 en tegen 1889 duiven 13-15-19-20-26-42-63-81-115-150-154-178-256-278-282 (24/15)

Het is maar een oefenvluchtje maar toch wel lekker wanneer ze goed afkomen. In Rayon A geven Lex Udo/Steef Duijn gelijk hun visite kaartje af 1 en 2 tegen 2000 duiven.
`gedeelte van de "paas prijzen". Annie en Steef hebben het weer keurig verzorgd.
 
Ons inkorflokaal, vrijdag werden er maar liefst 1000 duiven in gekorfd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten