dinsdag 17 mei 2011

Bezoek en 'n mooi verhaaltje

Bij mijn bezoekje gisteravond bij Hans van der Sluis kreeg ik het idee dat het merendeel van de bezoekers (het zat stampvol) hoopt dat hun duiven wat mankeren. Zelf zit ik er omdat ik ‘kort op de bal wil spelen’( ze vliegen hun prijzen, de percentages zijn goed en ‘ogen’ prima) dus alleen voor de bevestiging dat ze gezond zijn. Ik wil absoluut geen medicijnen geven als het niet nadrukkelijk wordt geadviseerd. Goed, in de spreekkamer waarin je al gauw ’n uurtje zit, raak je aan de praat, zo ook met een oudere liefhebber. Deze liefhebber speelt met weinig duiven de ‘pannen’ eraf, maar zat daar met ’n korfje. Ik vroeg wat hij kwam doen, hij vertelde dat hij natuurlijk niet voor zijn oude duiven kwam want die vlogen voortreffelijk, neen hij had 2 jonge duiven in de korf, hij vertelde dat die er fantastisch uitzagen maar alleen niet wilde vliegen! Dus zei ik als U nu eens vraagt in de wachtkamer, bij wie hier vliegen de jongen als ‘n ‘trein’, zou het antwoord van de meeste zomaar kunnen zijn ‘kan ’n stuk beter’ dus zeg ik wat kom je hier dan doen? De Dr. zegt waarschijnlijk ze mankeren niets maar… nou probeer anders dit dan maar eens. Handel is handel en iedereen tevreden. Eindelijk mogen we naar binnen, W d B, ja die bekende topspeler hoeft klaarblijkelijk geen nummertje te trekken en glipt voor mij naar binnen, dat kan natuurlijk niet. Hans laat zijn assistent de zaak afhandelen en begint gelijk met alle duiven die wij hebben meegebracht (van diverse leden van de club). Van mijn 4 duivinnen zijn er 3 prima in orde en 1 lichtelijk ’onrustig’. Ook mijn 27 duivin die 2 weken geleden ’onrustig’ was is nu prima in orde. Deze duiven hebben nog steeds geen medicijn gezien! Vervolgens mijn 4 doffers, de eerste schoon (2 prijsjes tot nu toe) en dan 3 doffers met het geel en dat zijn toevallig wel mijn 3 hele regelmatige prijsvliegers. Goed Hans weet hoe ik er over denk en toch vraag ik het “moet ik in grijpen” en het antwoord is duidelijk JA. Wat moet ik dan doen? Doe maar 1 dag ’n poedertje, dat kan natuurlijk niet in mijn filosofie. Pilletje? Ja, kan ook, doe dat dan maar. Uiteindelijk thuis gekomen heb ik alle doffers ’n spartrix op gestoken met enorme tegenzin! De resultaten bij de doffers kunnen natuurlijk beter en bij de duivinnen hoef ik uiteraard niets te doen. Wie weet gaan de doffers toch nog beter presteren, blijft het natuurlijk gek dat de vrouwen in ’n ren, minder voer, vaak mee enz. toch harder spelen en met kopprijzen, maar ook gezond blijven. Het blijft ’n vreemd verhaal. Vanmiddag (dinsdag) samen met E.J de Morlincourt ploeg samenstellen.
Gelezen op de website van Bob Berendsen ( de ogenman). Bob was absoluut niet tevreden en schreef er ’n mooi ludiek stukje over. Maar het mooiste is dat het geholpen heeft, hij maakte dit weekend ‘n ‘wereld’ uitslag.

 De luchtverkeersleiding van vliegveld Duiven maakt melding van ernstige vertraging. De lijnvlucht van afgelopen week vanuit Moeskroen werd gekenmerkt door de teksten ‘delayed’ op de aankomst borden in aankomsthal 1 Gate 49. Het luchtruim zat vol met overvliegende toestellen voor nabijgelegen bestemmingen naar de vliegvelden in Westervoort, Groessen en Zevenaar.
De vertragingen van circa 12 minuten werden veroorzaakt door veel te veel kerosine die de vliegtuigen met bestemming Airport Duiven moesten meeslepen. Daarnaast hebben enkele piloten te kennen gegeven niet met elkaar samen te kunnen werken waarbij tussenkomst van de luchthaven politie zelfs noodzakelijk was. De dwarsliggers werden na het aan de grond zetten van hun toestellen opgesloten in eenmanscellen waarbij toch nog enige tijd bezoek geoorloofd was om de ernstigste nood en ontstane brandjes te blussen. De volgende dag en de dagen erna werden de piloten op dieet gezet want na analyse van de vluchtgegevens bleek dat de brandstof een te zwaar mengsel is geweest waarbij er niet op kruissnelheid kon worden gevlogen.
Het aangepaste dieet en de ingeschakelde schoonmaakploeg om de boel eens grondig te soppen en te poetsen, zorgde ervoor dat in de dagen erna , de piloten spontaan wat kledingstukken uittrokken en zich wat bezig gingen houden met herstelwerkzaamheden aan hun toestellen.
Om de gemoederen onderling nog meer te sussen werden de ramen in de eetzaal ietwat geblindeerd zodat het felle zonlicht flink wat getemperd werd. Dit had ook een positief effect op de luchtinlaat kleppen naar de motoren van de vliegtuigjes.
Donderdag a.s. worden de piloten met hun toestellen verscheept naar de middenafstands lijndienst vanuit Morlincourt. Hopelijk zijn er zaterdag meer toestellen op tijd want afgelopen zaterdag waren dat er namelijk maar 2 van de 9. Het positieve was wel dat de toestellen zeer vlot achter elkaar geland waren, terwijl van andere vlieghavens meldingen binnen kwamen van nog niet gearriveerde toestellen.
Zaterdag a.s. dus een nieuwe lijn dienst over wat meer afstand.
Ik wens u een goede vlucht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK