donderdag 19 mei 2011

Morlincourt, onze 2e midfond vlucht ligt niet naast de deur, het is voor mij toch bijna 350km. De vooruitzichten voor zaterdag zijn echter goed, wind uit het zuiden en het schijnt zelfs warm te worden. Het belangrijkste vind ik dat de omstandigheden goed zijn en eerlijk gezegd heeft wind in de rug niet mijn voorkeur maar het seizoen is lang dus als het ietsje makkelijk wordt is het ook niet heel erg. De planning is ‘n 10 tal doffers te spelen en de duivinnen ploeg gaat waarschijnlijk volledig mee.
Vrijdag, komt onze locale dierenarts de jonge duiven inenten, ruim 50 heb ik er zitten, 2 ronden uit de kweekduiven en ’n stuk of 12 uit de vliegers. Tot nu toe is er slechts 1 weggevlogen of misschien wel gegrepen door de sperwer. De jongste zitten nu ook allemaal buiten en het wordt tijd dat ze op de vleugels gaan. Mijn planning is met ‘n 30 stuks met de vluchten te beginnen en de overige voor de natoer te bewaren. Tot nu toe bevalt het mij prima de duifjes niet meer te verduisteren en puur natuur te houden. Keihard heb ik ze geselecteerd bij het afzetten en de gezondheid blijft tot heden prima. Natuurlijk heb ik met de vluchten geen schijn van kans maar ze kunnen wel mee en ervaring op doen en vallen ze helemaal kaal, ja dan is het over, maar dat is all in the game.
24 duivinnen en 11 doffers mee naar Morlincourt………..in de club……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel