zondag 8 mei 2011

The day after,
Ja, het was zaterdag ’n vreemde vlucht, de snelheid hadden we wel verwacht maar de aankomsten van de duiven was te onregelmatig in ieder geval bij mezelf. Moet zelfs nu nog steeds wachten op 1 duifje de ‘rooie 13’ met 0 prijzen uit 5, dus mocht hij thuiskomen is alle krediet inmiddels wel verspeeld en toch kan ik het niet uitstaan dat er 1 is die weg blijft.
Het resultaat schreef ik al eerder was gezien het verloop aanvaardbaar. Ik realiseer me terdege dat met de hoeveelheid duiven waar ik mee speel, ik blij moet wezen dat ik toch 2 duifjes redelijk “op tijd”pak. Indien ik het van mijn getekende had moeten hebben, zat ik gewoon nat. Nu toch nog 62e in ’t rayon. 17 van de 44 in de prijzen en ja in de Afdeling nog 11 meer.
( wind prijzen)
Het wordt poetsen maar ook vooral geen “gekke”dingen doen. Duiven zijn gezond en goed maar 100km per uur is niet hun ding. (of van de baas)

Toen ik zaterdagmiddag laat de duivinnen bij de doffers weghaalde viel mij wederom op hoe goed en ongehavend ze er uit zagen. Bij de doffers, allemaal jaarlingen die meewaren, zijn er toch ’n aantal die goed gekleund hebben. Veel van deze doffers hebben nog nooit 2 dagen mand gehad dus is deze vlucht wel ’n mooie leerschool geweest. Voor de 1e dagfond vlucht ga ik de 8 oude doffers voorbereiden en waarschijnlijk 2 jaarlingen. Bij de duivinnen zal ik ’n paar (stuk of 5)duivinnetjes uitzoeken voor het korte werk en de rest gaat de dagfond op. De planning is met 10 doffers en 20 duivinnen de 1e dagfond vlucht op te gaan. 10 doffers en 5 duivinnen voor  de Vitesse vlucht.  4 Doffers blijven thuis, kwetsuur of te laat, deze krijgen ’n weekje rust. Uiteraard is dit maar de planning, nu ermee aan het werk.
Vandaag zijn  mijn laatste jongen van, de kweekduiven, in het jonge duivenhok geplaatst. Dit zijn de laatste voor mezelf want vol is vol. De duiven van de “bonnetjes”zijn opgehaald dus dat is ook klaar en ik hoop dat ze er succes mee hebben. Er gaan er nog ’n paar richting Volendam, wie weet gaan ze op de “dijk” er ook hard mee spelen. In ieder geval is de volgende ronde voor broer Peter en deze kunnen nog gemakkelijk mee op de natoer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel