vrijdag 13 mei 2011

dubbelvlucht

Zaterdag hebben we 'n drukke dag met 2 vluchten. Onze 1e dagfondvlucht Chateaudun, 'n dikke 500 km en Pommerouil alweer onze 5e Vitessevlucht. Zelf heb ik er 27 mee (17duivinnen en 10 doffers) op Chat'dun en 19 (9 duivinnen en 10 doffers) op Pommerouil. In de club zijn er op beide vluchten ruim 295 duiven en 49 prijzen. De weersverwachtingen zijn voor Nederland goed maar in Frankrijk en Belgie kan er ook wat neerslag voorkomen. De wind is west met veel noord er in, dus het zal beslist geen 'makkie'worden.
De dagfond heeft mijn voorkeur en al mijn 2 jarige doffers zijn mee, aangevuld met 2 jaarlingen. De overige jaarling doffers laat ik voorlopig toch nog even op het korte werk maar ze zullen beslist 'n 2 tal dagfond vluchten voor hun kiezen krijgen. Bij de duivinnen zitten er 'n paar die meer geschikt zijn tot 500 km, deze wil ik wel inzetten wanneer het windje mee is en dat is het morgen zeker niet. Het seizoen is nog lang dus ook 'n beetje spreiding kan geen kwaad. Broer Peter heeft 10 duivinnen mee en niet de minste, al zijn favorietjes zijn mee, je kan alleen maar winnen met de beste. Morgen weten we meer.......succes allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel