zaterdag 7 mei 2011

De Laon winnaar is.....

Good Old Gerard Haver wint Laon in de club van 291 duiven maar ook de 1e van Heemskerk van bijna 800 duiven. Ja, vrienden van Vitesse, jullie zijn de mannen van de snelheid en goed voor ruim 500 duiven en ik wrijf het er lekker in het is alweer de ‘de 4e overwinning van de Vredesduif’ van totaal Heemskerk. Gerard, vorige week nog ziek en herstellende van ’n longontsteking kwam toch hijgend en puffend aan met zijn duifjes om in te korven donderdag en geeft ons vandaag duivenles en draait er mooi 10 van de 26 in. De 1e is ook goed voor de 7e plek in ’t rayon tegen meer dan 3000 duiven. Gerard van harte!

De duiven zijn gelost om 8.15 uur en maken zo’n 1800mtr, toch is er bijna niemand te vinden die ze aan ’n touwtje krijgt. Bij de meeste zie je gaatjes vallen van minuten, in Afdeling 5 zijn de verschillen trouwens nog groter. Toch te vroeg gelost? Broer Peter zit 2-4 in club en zelf zit ik 5-6, series draaien zat er niet in bij ons. Peter 7 van de 20  en ik zelf 17 van de 44 in het Rayon.
Wat op valt is dat de mannen van het zware werk met deze snelheden ook vaak duiven pakken, alleen maar leuk, vliegen met deze wind ook de ander mannen ’n keer in de picture.
Maak ik me ongerust? Neen 17 van de 44 is niet bijster goed, maar gezien de omstandigheden aanvaardbaar. Trouwens bij mijn eerste 20 duiven zitten ook 8 doffers, dus dat zit wel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten