zondag 22 mei 2011

The Day After,
Vandaag veel duivenmelkers gesproken en over 1 ding waren we het allemaal eens, het lossen nadat de inversie is opgeruimd zorgt voor ’n goed vluchtverloop. Volhouden! De lossing van Morlincourt was trouwens mede verlaat door ’n enorm mistfront, Afdeling 5 zat 60 km verder en gooide ze om 8.00uur los, gevolg concoursduur van 30 minuten en veel duiven kwamen gewond thuis.
Niet iedereen was tevreden over zijn duiven/prestaties en er was ’n diversiteit aan redenen van het minder presteren. Zelf probeer ik elk weekend de ‘boel’’n beetje te relativeren en mezelf te behoeden voor impulsieve acties. Zo ook Morlincourt, 35 duiven mee, 2 duiven mooi op tijd en dan valt er ’n gaatje. Niet goed? Maar dan komen ze opeens vlot achter elkaar en draai ik er uiteindelijk 20 van de 35 in. Ontevreden, slecht? Ben je gek van de ruim 2000 duiven moesten er na mijn 20e nog 1500 thuis komen! Van mijn 24 duivinnen zitten er 14 prijs en van de 11 doffers, 6 stuks in de prijzen. Ze houden elkaar mooi in evenwicht maar eerlijkheid gebied mij…..de duivinnen vliegen veel meer kop. Bij veel doffers begint de 1e pen te vallen en maar bij ’n enkele duivin. Ook dit is vreemd want de doffers zitten in ’n redelijk donker hok, terwijl de vrouwen volop in het licht zitten. Er zijn van die oude wijsheden die zeggen dat na het stoten van de 1e pen de forme gaat komen en daar heb ik geen enkel probleem mee.
De jonge duiven zijn vrijdag ingeënt met ’n gecombineerd vaccin paramixo/pokken en hebben gelukkig geen enkele terugval laten zien. Komende week moeten ze toch echt de lucht in want de africhtingen staan voor de deur. Komend weekend weer ’n dubbelvlucht dus weer genoeg werk aan de winkel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting