dinsdag 19 augustus 2014

Roye & Duffel

We richten ons deze week op Roye, na de supersnelle vlucht uit Peronne haalde ik zondag na de ochtend training de duifjes weer uit elkaar en er zijn toch wel wat duiven die reeds 3 tot 4 pennen gegooid hebben en naar mijn idee kansloos zijn voor 'n goede klassering. Ik heb er toch nog 27 goed genoeg bevonden om eventueel nog mee te spelen. We gaan wel de gehele groep voorbereiden maar alleen uit die 27 duiven zal ik mijn keuze maken. De afgelopen 3 jaar hebben mijn jonge duiven slechts 3 vluchten met soms nog 2 Natour vluchtjes gehad. Nu zitten ze al op 6 incluis één met 2 nachten mand dus dat heb ik al gewonnen.
Alle 34 naar Roye gaat dus niet lukken en ik twijfel of ik de overige op Duffel zal spelen. Het belangrijkste is natuurlijk dat ze gezond en super gemotiveerd zijn. Gezondheid is vanzelf sprekend maar ik zal ze toch nog wat extra moeten motiveren om ze sneller naar huis te krijgen, zeker met vluchten met windje mee en het ziet er (helaas) opnieuw naar uit dat we zuidwesten wind krijgen.
Nantieul zal volgende week het laatste station wezen wat ik zal vliegen en hopelijk heb ik dan nog 'n leuk groepje over en krijgen we 'n toetje toe.

Afgelopen week maar ook komende weken nog 2 vluchten met 4 uitslagen. Ieder zijn meug en kosten technisch lopen er waarschijnlijk geen darmen uit maar sportief gezien? Wat voor waarde moet je toe kennen aan concoursen met wel zeer kleine deelnamen en wat is zo'n kampioenschap dan waard?
Tellen die vluchten nog voor iets?
Ook nog iets voor de liefhebbers, speciaal voor de "die hards", je kunt waarschijnlijk ook nog Limoges vliegen.
Ik kreeg 'n mailtje binnen welke ook geplaatst is op de Afdeling site

Brabant 2000 organiseert jaarlijks de attractie vlucht Limoges
P.V De Postduif te Wormerveer
Geeft gelegenheid, bij voldoende deelname, om op woensdag avond 3 September in te korven
 
Heeft u interesse meld u dan z.s.m aan
Email jan.kaman@live.nl of tel 0647894340 of 0756210672

Voor meer info zie site Brabant 2000
 
Limoges is voor mij toch 'n dikke 770 kilometer en wordt in de middag gelost dus 'n laatste vlucht voor de marathon mannen.

Ook de uitslag van de 1e "Goudenringen" race staat op de site en er worden op deze vlucht even ruim 11.000 Euries verdeeld. Ondanks de westenwind is er toch sprake van enige 'spreiding' en veel blijde gezichten. Ook 'n vriend van mij pakt 2 vroege duiven en hiermee 500 euro, zelf op zaterdag door drukke zakelijke werkzaamheden niet thuis maar vrouwlief draait haar hand er niet voor om en roept de duifjes naar binnen met 'n prachtig resultaat!

Ondertussen lijkt het wel herfst en kan je geen peil meer trekken op het weer. Om de havenklap komen er 'donkere' wolken aan die ons trakteren op stevige stortbuien. Donderdag lijkt het droog te blijven maar daarna vervallen we weer in dit herfstweer. Ook voor a.s. zaterdag is het tussen de buien door droog. De zondag ziet er wat beter uit maar ik durf niets meer te zeggen......we zullen wel zien maar die kale duiven horen niet meer in de mand met deze verwachtingen. We zullen zien het is nog geen zaterdag..........    

http://www.radio1.nl/items/210829-Wat%20deed%20de%20postduivenvereniging%20met%20de%20ton%20van%20de%20NPO?_html=

Je zult maar gebeld worden als voorzitter van de N.P.O. "wat is er gebeurd met de 100.000 euro die ontvangen is van de publieke omroep" .
Nieuw logo ontwikkelen en 'n wedstrijd organiseren? Kom op meneer Buwalda, luister zelf maar...
Je kunt ze beter terug laten bellen en goed nadenken voordat je antwoord geeft.
dubbelklik op bovenstaande link.

De verwachtingen voor zaterdag.
Het lijkt met de dag 'n beetje beter te worden en het ziet er voor de zaterdag al 'redelijk' uit.
In Frankrijk (Roye) lijkt de vlieglijn in de ochtend droog te zijn, tijdens de middaguren zal er in Belgie lokaal wel 'n buitje vallen. In Nederland lijkt het er op dat alleen Noord-Holland het meeste last blijft houden van buitjes. De wind is zuidwest met nadruk op west. De duiven helemaal droog thuis krijgen is uiteraard wel de bedoeling maar zal 'n utopie zijn. Toch komen de duiven met deze omstandigheden vaak prima naar huis en zijn de verliezen nihil. We gaan ons best weer doen en ik zie wel mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duffel