zondag 3 augustus 2014

THE DAY AFTER

Zaterdag hebben we onze 3e jonge duivenvlucht gehad en dat werd 'n taaie, in Heemskerk werd het 'n dubbelklapper voor George van Brienen. Op de X vlucht ook 'n dubbelklapper en nu voor de combinatie van de Aar. George, Ellie, Piet en Cordie van harte!



Zelf bakte ik er niets van al valt de 17e plek tegen 681 duiven nog wel mee, de duiven kwamen traag maar uiteindelijk wel op 'n enkeling na thuis. Ze zijn zondag gescheiden, 18 duivinnetjes en 21 doffers en we gaan er vanaf nu aan werken om op de 3 midfondvluchten te presteren.

Zondag stond onze laatste dagfondvlucht op het programma. Argenton was teruggebracht naar Chateaudun en om 7.00 gelost. Zelf hield ik met de hoogste snelheid rekening en ook mijn maat E.J was al om 12.00 uur present. 13.00 uur moest kunnen maar ook deze vlucht werd 'n taaie! Om 14.00 uur belt mijn broer dat hij op 13.59 gedraaid had maar mijn "84" valt nog geen 10 seconden hiervoor op de plank. Niet veel later horen we dat Max van Delden mij weer nipt verslaat. Max van harte! Broer Peter draait zijn  2e gelijk met mijn 2e duif en helaas voor broer moet hij op mij toegeven maar pakt 2 super vroege duiven van de 4!!!


In de club 2e-3e(Peter)-4e-5e(peter)-6e-7e-12e-16e-19e-26e-33e (9 van de 18 en Peter 2 van de 4) 

In het Rayon 2-4-7-8-30-36-42-63-82-122-123 (11 van de 18) Peter 3&5. De laatste vlucht was dus echt 'n knaller en hierdoor pakken we ook het dagfond kampioenschap in het Rayon.
In de afdeling tegen 3003 duiven 9-14-23-41 enz. Peter 10&16
In de afdeling zuid tegen 2239 duiven 7-12-21-34 enz. Peter 9&14

De doelstelling voor dit jaar was te gaan voor de dagfond titel in het rayon en dat is gelukt. De midfond titel was al binnen en dit is dus 'n super jaar geworden. Mijn beste duiven gingen dit jaar naar de kweek en dit is dus onvoorstelbaar 1e Midfond, 1e dagfond, 1e NPO Vierzon, 4e NPO Sens, 9e NPO Chateaudun, dit jaar 4x teletekst.

Mijn eerste duif was de "84", deze duivin was al 2e asduif midfond in het Rayon. Deze duif komt uit de "44" zoon van de super "02" van Steef Duijn x "het Blokje" uit de 54 x Big Mamma  beide ook van Steef. Mijn 2e duif is 'n half zuster van de "26", mijn derde duif komt ook uit 2 duiven uit lijnen van Steef en Martin van Zon. De 1e duif van broer Peter is 'n volle zuster van mijn "173".
Kortom Steef en Martin bedankt voor jullie super duiven.............

Ik ga 'n glaasje wijn drinken en na genieten, het oude duiven seizoen zit er op!!!!!!!!!!!


  
Peter, Max, en ik zelf 1,2 en 3 in de club en rayon en alle drie teletekst

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK