zaterdag 16 augustus 2014

The Day After

Allereerst wil ik wat rechtzetten over de vermeende ontsnapping van één duif op Chateaudun. Ik heb daar gisteren over geschreven en heb na 'n mail van Ruud Vermaat daar 'n correctie op geplaatst omdat mijn informatie niet correct was. Op het bericht van zaterdag staat de correctie.

Ook wil ik nog even terugkomen op de lossingen. Peronne is op het juiste moment gelost en ondanks dat de duiven de onvermijdelijk regen hebben gehad, zijn ze super gekomen. Op veel hokken was met 'n groot half uur zo'n 90% van de duiven alweer thuis! Op Meer kregen we al snel in de gaten, toen de duiven net gelost waren, dat de zware bewolking die om 11.00 Noord-Holland binnen kwam deze keer niet uit alleen wat motregen bestond. Gewoon 'n foutieve beslissing/inschatting. Toch zijn de duiven redelijk 'goed' naar huis gekomen. Al snel kwam de vraag binnen waarom dan niet eerder gelost? Allereerst kwam er ook rond 9.15 uur zware bewolking binnen, deze bestond achteraf dus voornamelijk uit wat motregen wat ons ook later op het verkeerde been heeft gezet maar ook afdeling 5 had al vroegtijdig medegedeeld op welk tijdstip zij gingen lossen en omdat onze wagens in de nacht waren ingesloten door vrachtwagens uit Lithouwen moesten wij deze eerst overtuigen/wakker maken om deze te verplaatsen. Ook de lossingsplaats Meer gaat op deze manier 'n probleem worden!.

Meer oude duiven werd in de club gewonnen door Simon Durge, Peter Beentjes pakt de 3e plek en broer Peter Nijman maakt gehakt van de uitslag 18 van de 28 en scoort 2-4-5-6-7-8 -11-12-13-14-15-21-22-23-24-25-28-30 en hij was zeer ontevreden want ze kwamen slecht binnen en de eerste 3 verspelen dik 2 minuten

Meer jonge duiven werd in de club gewonnen door Peter Beentjes 15 van de 25. Peter Nijman 2e en Gerard Weel 3e

Peronne oude duiven werd gewonnen in de club door Piet van Vuuren.

Voor mij persoonlijk ging het alleen maar om Peronne jonge duiven, een schitterende vlucht met 'n geweldige winnaar die ook de eerste pakt in het Rayon Henk Beentjes!
Simon Durge (ik tipte hem al) pakt de 2e plaats maar ook de 5e en 6e en 20 van de 30 in de prijzen. Ben Tervoort met slechts 13 duifjes mee pakt de 3e plek. Max van Delden de 4e en 9e plek. Gerard Duijn 7e en 8e en Sjaak Weel maakt de top tien compleet. Allemaal prima in de top van het Rayon.

Mannen allemaal gefeliciteerd!

Hoe ging het bij me zelf....
Ik mis gewoon 'n vroege duif maar ze kwamen geweldig aanzetten, vielen redelijk snel op het hok en met 35 minuten zaten er 28 in het hok van de 33. Ben dus tevreden en ga ze klaar maken voor de volgende vlucht. In het rayon begin ik met de 59e plek van 1769 duiven en 14 van de 31 in de prijzen.





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten