maandag 17 augustus 2015

THE DAY AFTER


The Day After

<Maandagavond 17 augustus 19.00 uur. RECTIFICATIE . Zojuist komt het bericht binnen dat mijn duiven niet de 1e en 2e plaats pakken in het rayon. 1 vereniging heeft zijn bestand foutief ingezonden en 'n duif van Gebr. Muijderman is sneller, eren wie eren toekomt. Mijn duiven pakken dus de 2e en 3e plaats, nu niet tegen 1530 maar 1888duiven>  De felicitaties behoren dus te gaan naar de Heren Muijderman.

Na de nodige weken geen actieve duivensport begon het toch wel weer te kriebelen en schreef ik vorige week ‘ik heb er wel weer zin in’ en hopelijk pakken de duiven de draad weer op. Nu, de 805 en 093, 2 van mijn dagfond duivinnen lieten mij niet in de steek en kwamen vleugel aan vleugel aan vliegen en knalden zonder draai op de plank. 1 en 2 in de club tegen 565 duiven maar ook 1 en 2 in het Rayon tegen 1530 duiven.  Minderhout was geen “makkie” en de oude duiven kwamen, na een gedwongen 2 nachten mand, onregelmatig naar huis Gelukkig kon de klep wel na ’n uur dicht bij de oude duiven, ondertussen bleven de jonge duiven nog binnen druppelen. Voor de 2e keer in de trailer, alles gelijk los, ook nog 2 nachten mand en de meeste ver in de rui, je houdt je hart vast, zeker wanneer de ouden onregelmatig thuiskomen. Zondagavond zaten er 33 van de 36 in het hok en daar ben ik dik tevreden over. (inmiddels 34)

Terug naar de 2013 ’805’en 2011 ‘093’ dit zijn 2 duivinnen die hun sporen al hebben verdiend. De ‘805’ is ’n halfzus van mijn ‘26’ en de ‘093’ komt uit mijn stamdoffer “Bonte Gilles”.
'805'1e tegen 1530 duiven

'093' 2e tegen 1530 duiven
 

In de club pakt broer Peter, de 4e plek en maken Harrie Dokter, combinatie Weel, Sam de Jong, Dirk Ebbers, Henk Beentjes en Combinatie de Boer de toptien compleet.

Op Quievrain waren de bloemen voor Gerrit de Boer & Sanne, mooi 1 en 2 en 5! Prachtige plaatsen zo vlak voor het geweld van Siem en Tom Durge, wederom ’n prachtige uitslag mannen. Mart Knap, Wim Geerlofs en Max van Delden maken op deze vlucht de toptien compleet. Quievrain was ’n machtig mooie vlucht, in ’n mum van tijd was alles thuis en geen verliezen. Wanneer je dit afzet tegen Minderhout, begin je er steeds minder van te begrijpen. In Afdeling maken Martijn en Marit Kramer een wereld uitslag 1-2-3-4 en dat met je 4 eerst getekende duiven, volgens mij nog nooit vertoond. Grote klasse!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

The Day After