zondag 23 augustus 2015

The Day After


The Day After

In Heemskerk pakt Gerrit de Boer op St Job fraai de eerste plek tegen 495 duiven, Gerrie Lotterman pakt 2-3-5-7 (allemaal jonge duiven!) ik zelfde 4e plaats, Combinatie Weel de 5e, Harrie Dokter 8 en Henk Beentjes de 9e plaats. Gerrit en Sanne gefeliciteerd met de overwinning.

Zelf pak ik dus de 4e plaats en 13 van de 20 in de prijzen. In het rayon tegen 1711 duiven de 37e plaats met zelfs 15 van de 20 in de prijzen. Tevreden, ja wel, ze zijn in ieder geval gezond, wie weet hebben ze volgende week weer ietsje meer haast.
de "10" 4e van 495 duiven.
 

In Heemskerk pakt Simon Durge op Morlincourt de 1e-2e - 3e -5e en 8e plaats, Henk Beentjes 4 en 9, Gerrit de Boer de 6e, Wim Geerlofs de 7e en Martin Knap maakt de toptien vol.

Grote uitblinker opnieuw Simon Durge, Simon en Tom gefeliciteerd!

Zelf had ik ook 35 jonge duiven mee op St Job en zaterdag avond zaten er 28 (zondagmorgen 30) in het hok, voor de oude en bevlogen jonge duiven was St Job geen probleem maar voor de duiven die voor de 3e keer in de grote wagen zaten was het absoluut geen “makkie”. Reden de zuidoosten wind, uit ervaring is bekend dat het vooral voor jonge duiven vaak problemen geeft. Ik ben niet de enige die dit weet en toch geef ik ze mee (met redenen) en met mij toch veel liefhebbers.  Ze moeten leren en het is selectie dat is mijn visie. Je kunt ze ook thuis houden en misschien best verstandig voor veel liefhebbers wanneer je zo je twijfel hebt over zuidoosten wind.

De duiven van Morlincourt maken best ’n hoge snelheid en met ‘n 20 minuten zijn de prijzen verdeeld en dan stokt het bij veel liefhebbers…….ik schat toch in dat nog zo’n 25 % onderweg is (misschien wel te laag geschat), toch zie ik ook hokken waar ze wel thuis zijn!

Glorieuze winnaar in de afdeling is J. van den Berge uit IJmuiden  en dan ook nog met 8 uit 8. Ik schreef van de week al dat met deze wind de KUST duiven zou moeten pakken en we zien dan ook ’n aardige dominantie.

Er zal komende week weer genoeg geschreven en verwijten gemaakt worden, te vroeg los, te laat los, verkeerde lossingsplaats, te dicht bij, …… Ik weet één ding zeker en dat kon iedereen weten;  afgelopen vrijdag  de wind uit zuidoost,  zaterdag zuidoost, O.Z.O., zondag O.Z.O. tot oost.  Bij twijfel gewoon niet meegeven.

Zaterdagavond liet ik mijn oude duiven nog even trainen, zo ook zondagmorgen, hierdoor trokken gelijk ’n magneet de nodige op de dool geraakte jonge duiven aan. 2 liepen naar binnen en zitten in de mand met eten en drinken, de andere 4 zitten op de nok, waterpannetje en bad in de tuin en wie weet gaan ze in de loop van de middag weer op de ‘vleugels’. Zelf mis ik er nog 5, komen er vast nog wel ’n paar na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Duivenmarkt Heemskerk