maandag 11 april 2011

en het antwoord is......het moet de volgende vlucht nu wel goed gaan, einde verhaal

Geachte leden,
In de bijlage, die voor zichzelf spreekt, het verslag van de lossingen om
alles zichtbaar en transparant te houden.

Zodat alle verhalen, die steeds "mooier worden, tot de werkelijke feiten en
omstandigheden terug te brengen naar de juiste."

Met vriendelijke groeten,
 
Mededeling over de lossingen in St. Job en Meer.
Zoals u wellicht weet en hebt gezien, zijn deze winter alle lossingsdeuren van onze duivencontainers voorzien van een systeem waardoor alle deuren tegelijk opengaan bij de lossing. Dit systeem werkt met elektromagneten die de deur dichthouden, gecombineerd met gasveren die, zodra de magnetische spanning wegvalt, de deuren met kracht openduwen.
Afgelopen zaterdag hebben enkele mensen de lossingen op St. Job in 't Goor op video vastgelegd. Uit deze beelden blijkt dat het lossingssysteem goed functioneert. Alle deuren gaan gelijk open, nadat de nodige tests en aanpassingen zijn gedaan.

Echter, wat blijkt. Door een menselijke fout (en dus niet een mechanische) zijn bij de lossing van rayon C vier manden van de vereniging De Rijp  (1320) niet gelijktijdig met de andere duiven gelost. Een honderdtal duiven zijn circa een minuut later gelost, toen de overige duiven reeds op koers lagen.
Het bestuur betreurt dit voorval en heeft inmiddels via de secretaris van De Rijp haar excuses aan de leden aangeboden.

Helaas circuleert het gerucht dat de deuren vast zouden hebben gezeten. Dit gerucht is aantoonbaar onjuist en blijkt niet uit de videobeelden.
Hiermee wil het bestuur niet zeggen dat het systeem feilloos is. Om een goede lossing te kunnen krijgen hebben de convoyeurs veel werk aan het uittesten van de deuren. Van cruciaal belang is dat de duivencontainers waterpas staan. Ook blijkt dat sommige plaatjes die tegen de magneet aandrukken, de deur tegenhouden. Hier wordt aan gewerkt.

Wat de andere rayonlossingen betreft het volgende:

Tijdens de lossing van de rayons E en F is één mand duiven iets verlaat gelost (ca dertig seconden). Helaas kon op basis van de beelden niet worden nagegaan welke mand en vereniging het betrof. Maar ook hier was geen sprake van een vastzittende deur.
Bij de lossing van rayon D in Meer bleek dat een magneetplaatje van een deur niet goed functioneerde. Hierdoor werd deze deur vlak voor de geplande lostijd opengezwaaid. Vrijwel gelijktijdig werden de overige duiven gelost, zodat een eerlijk concours is gevlogen.
Bij de lossing van rayon A is één deur handmatig geopend. Aangezien dit vooraf was uitgetest, wisten de convoyeurs welke deur dit betrof en zijn alle duiven gelijktijdig gelost.
De lossing van rayon B is zonder problemen verlopen.
Al met al werkt het systeem naar behoren, maar zeker nog niet perfect. Ook deze week zullen we het systeem verder perfectioneren met als doel de kinderziektes van dit nieuwe systeem zoveel mogelijk uit te bannen.

Last but not least, nog het volgende. Er wordt door het bestuur, de transporteurs en de convoyeurs keihard gewerkt om ervoor te zorgen dat u elke zaterdag op uw duiven kunt wachten. Dat is namelijk geen vanzelfsprekendheid. Vanuit een bepaalde hoek wordt echter zodanig onbehoorlijk en onterecht op de man gespeeld, dat de continuïteit van het vervoer in gevaar wordt gebracht. En zoals u weet, zonder vervoer staat alles stil, ook de duivenwagens. Wij verzoeken dan ook de desbetreffende personen (wie de schoen past trekke hem aan) om te stoppen met het verspreiden van ongefundeerde aantijgingen, geruchten en onwaarheden en te accepteren dat het bestuur het beleid bepaalt en daarvoor verantwoording aflegt op de Algemene Ledenvergadering in het najaar.
We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Het bestuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Op naar Duffel