zaterdag 30 april 2011

TOP PRESTATIE

Grandioze overwinning Peter Nijman
Laten we maar eens beginnen met de club uitslag maar toch eerst onze verbazing over de lossingplaats Nijvel! Op teletekst lazen en vernamen wij voor het eerst dat de lossingplaats was gewijzigd. Er zullen wel altijd mensen zijn die het eerder weten maar bij ons in de club wist niemand het. Los daarvan vind ik de reden grote onzin, de gehele week weet je dat de wind oost met noord zal worden, dus loodzwaar! Ik heb daar geen enkel probleem mee en beslis zelf wat ik meegeef en maak mijn duiven daarvoor klaar. Belde vanmorgen vroeg vriend Steef en de stoom kwam bijna door de telefoon heen, wat dat betreft zijn wij 4 handen op 1 buik. We beëindigde ons gesprek met de profetische woorden dat Heemskerk om kwart voor twaalf al duiven zou pakken en die duiven ook vroeg in het Rayon maar ook zeker in de Afdeling zouden zijn! Want vanaf Nijvel hebben ze eerst ’n stuk wind in de poeperd en zeilen dan naar de kust en dan zitten wij niet slecht. Dus we eindigde ons gesprek positief, ze ‘waaien’ naar huis en we gaan duiven pakken.
Terug naar de vlucht om 12.47 gaat de telefoon, broer Peter aan de lijn met de mededeling ik heb er al 4, 1 op 43 en 3 op 44. Top man ik draai net mijn eerste, spreek je later.
Mijn duiven kwamen best maar waaide het dak letterlijk en figuurlijk af en mijn eerste nam ook nog even ’n duik in de sloot. Na ’n kwartiertje werd duidelijk hoe goed Peter ze gepakt had en hij begint met de eerste 3 plaatsen 1-2-3-5-19-20 en heeft er 23 van de 35 in de prijzen! Siem Durge pakt de 5e plaats en zelf begin ik met 6-7-8-9-10-11-14-17-18 en 29 van de 50.  Steef pakt de 12 en 13 plek en had ook moeite ze naar beneden te krijgen. Erwin zit ook nog bij de eerste 20, 16e plek, helaas laat zijn super duivinnetje het deze keer afweten.

De compuclub laat het ook afweten, dus hoe de prestaties in de Afdeling en Rayon zijn is nog onbekend.

HIER ZIJN ZE DAN

Peter 3441 duiven 1-3-4-9  Jos 3441 duiven 20-21-41-45-47-50-71-100-104 enz
van mijn duivinnen 18 van de 26 en de doffers 11 van de 24 in de prijzen.
De laatste jongen zijn bij de doffers weggehaald, dus vanaf vandaag staan de doffers ook op weduwschap.
Tot nu toe heeft het laat koppelen en nestspel geen negatieve invloed op de prestaties gehad, in tegendeel.
Het was voor de broers Nijman een buitengewoon goed duiven weekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LENNIK