maandag 4 april 2011

MAZZEL

MAZZEL
Ja, mazzel had ik vandaag maar dat komt later.
Vanmiddag was ik aan het fietsen en op de terugweg fietste ik door Akersloot en kwam langs het huis van Rinus van Bohemen. Van de winter had ik ’n keer, op ’n Rayon bijeenkomst, zitten praten met Rinus en afgesproken dat ik ’n keer langs zou komen. Vandaag belde ik dus aan en werd hartelijk ontvangen door Rinus en zijn vrouw en na een kopje koffie gingen we duiven kijken. Rinus heeft eind vorig jaar, op ’n paar koppeltjes na, al zijn duiven verkocht maar die verkochte duiven zitten er nog tijdelijk dus kon ik zijn oude stamduiven en kampioenduiven bewonderen. Wat heeft of dus eigenlijk gezegd had die man geweldige duiven zitten. Trouwens met die paar koppeltjes die zijn blijven zitten, daar gaan we nog knap last van krijgen in 2012. Rinus woont landelijk en heeft dan ook genoeg ruimte voor zijn hokken, maar dat zijn wel hokken waar je als duif in wilt wonen en uiteraard hebben we nog even gebabbeld over het duivinnenspelletje want hij is al jaren een fenomeen met zijn duivinnen. We staan in het zonnetje nog wat te praten…..over roofvogels, drukken elkaar de hand en ik ga naar huis.
Thuis gekomen zie ik dat mijn duivenmaat E.J  is gearriveerd, even de vlucht van zaterdag evalueren en we besluiten dat Eduard de duivinnen meeneemt en loslaat in Haarlem.
17.12 sms duiven los. 17.20 komen 2 duiven aanknijpen en vlak bij het hok in ’n flits een sperwer die 1 van mijn duiven pakt en ik zie ze samen op de Noordermaat weg neervallen. Ik ren de straat op en zie die sperwer boven op de duif zitten. Ik schreeuw en ren erop af, maar dat kreng vliegt met duif en al op en klapt in een tuintje neer, vliegt op maar laat de duif nu los. Ik pak de duif op die enkel 2 staartpennen mist en verder geen enkel verwonding heeft maar het is wel mijn beste duivin de “42” Bourges duivin. Ik bekijk haar nogmaals maar er is echt niets aan haar te zien, voorzichtig zet ik haar in het broedhok en ze gaat gelijk gaat op haar jong zitten.
15 minuten later voer ik de duiven en zie later dat ze haar jong aan het voeren is. Morgen maar eens “kijken” of het in ’t kopje ook nog goed zit. In ieder geval had ik vandaag heel veel MAZZEL!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

1e africhting